בן ארי לכיפה: "הייתה אמורה להיות הודעת פרישה"

יו"ר עוצמה יהודית לשעבר מודה כי הייתה אמורה להיות הודעה אחרת הערב, אך הרב דב ליאור הפך את הקערה. "אנחנו חייבים להתמודד, כי האמירה שלנו חייבת להיאמר בציבור הישראלי". בן ארי מודיע כי קבוצת רבנים רחבה תביע תמיכה במפלגה לאחר הבחירות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/03/20 21:00 ה באדר התשפ

בן ארי לכיפה: "הייתה אמורה להיות הודעת פרישה"
צילום: כיפה

אחרי ההודעה הדרמטית של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כי מפלגתו לא תפרוש מהמירוץ לכנסת, על אף הלחצים. במערכת כיפה פנינו את מי שהיה בעבר יו"ר המפלגה בעצמו וחבר הנהלה גם היום, מיכאל בן ארי, את תגובתו על ההחלטה של המפלגה להמשיך במירוץ למרות מצבה העגום בסקרים. "נאמר בכנות כי כבר התכוונו לפרוש, אבל אמרנו שמי שיכריע בנושא יהיה הרב דב ליאור. כל הקמפיינרים אמרו שאנחנו צריכים לפרוש, אבל אנחנו אמרנו שלא נקבל שום כופתאות בעניין".

בן ארי מחזק את דברי בן גביר ואומר: "אנחנו תנועה אידאולוגית, לא לחינם פסלו אותנו, לא לחינם בנט סירב לרוץ איתנו". בן ארי מודה כי הייתה אמורה להיות הודעה אחרת הערב, אבל שב ומדגיש כי הרב ליאור הוא שהכריע כי לא יענו ללחצים. "אנחנו חייבים להתמודד, כי האמירה שלנו חייבת להיאמר בציבור הישראלי. יש פה רצון למחוק את האמירה שלנו, את הרצון שלנו לאחיזה בכל הארץ. אף מפלגה לא אוחזת ברעיון הזה לא בנט שמעוניין בהסדרה, שזה כמו כחול לבן". 

בן גביר מוסיף: "הרב אמר שאין לנו רשות להפקיר את הזירה הזו. הרב ביקש שנתמודד יהיה מה שיהיה. לא הפסקנו את הפעילויות שלנו, הסניפים עדיין עובדים בכל הארץ. וכך גם מחר תראו אותנו בכל הארץ".

אתם גם מתכוננים לבחירות רביעיות? אתם לא מאמינים שהימין יגיע ל-61 מנדטים?

" בהחלט, אין סיכוי כזה. אין ממשלת ימין ואין שמאל, אין הכרעה. הסיסמה שלנו שאין ממשלת ימין בלי עוצמה יהודית, וזה עדיין נכון. אם לא היינו ממשיכים לא הייתי הולך להצביע, וזה נכון על עוד ציבור מאוד גדול שאין מה להצביע. זה לא היה מכריע את הבחירות, גם אם היינו פורשים. אנחנו בונים אלטרנטיבה לימינה, בנט מחק את הציונות הדתית. יש רבנים רבים שקולם היה צדדי, ומתנהלים ביניהם מגעים ותדעו על מה שהם סיכמו מיד אחרי הבחירות".