המייל הסודי: האם הוסתרה מעורבות בני גנץ בפרשת 'הממד החמישי'?

מייל פנימי ששלח מנכ"ל 'הממד החמישי', בראשה עמד בני גנץ, מעלה כי למרות הטענות כי גנץ לא היה מעורב בתהליך העסקי - הוא נפגש ישירות עם מפכ"ל המשטרה דאז, אלשיך. כחול לבן: "בהתנהלות גנץ לא נפל רבב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/20 07:50 ה באדר התשפ

המייל הסודי: האם הוסתרה מעורבות בני גנץ בפרשת 'הממד החמישי'?
יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם מנכ"ל חברת 'הממד החמישי', שאחד מראשיה היה יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הסתיר את עצם קיומה של פגישה שנערכה לכאורה באפריל 2018 בין יו"ר החברה דאז בני גנץ לבין מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך? והאם ייתכן שהסתרת הפגישה, לכאורה, נועדה להרחיק את שמו של יו"ר כחול לבן כיום ממעורבות בפרשה שהובילה לפתיחה בחקירה פלילית? על פי פרסום הבוקר (א') של אראל סג"ל בישראל היום, ייתכן שהתשובה חיובית. 

כזכור, עם פרסום הפרטים על הבדיקה הפלילית, ובעקבותיה ההודעה על חקירה בפרשה, הודגש כי גנץ אינו חשוד בפרשה. לפני כשבוע וחצי, עם הודעת פרקליט המדינה דן אלדד על פתיחה בחקירה פלילית בפרשה, התראיין מנכ"ל הממד החמישי, דורון כהן, וטען כי "גנץ הקפיד שלא להיות מעורב בתהליך העסקי בין חברת הממד החמישי למשטרה". לדבריו, התקיימו שתי פגישות עם מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך - וגנץ השתתף רק בראשונה. "הסגירה העסקית", הבהיר כהן, "נעשתה על ידי הנהלת החברה, והדירקטוריון לא היה מעורב בה". 

אלא שעל פי מייל שמתפרסם ב'ישראל היום', ששלח המנכ"ל כהן ב־23 באפריל 2018 למשקיעים אמריקנים, עולה תמונה שונה לחלוטין. לפי המייל ששלח כהן, גנץ נפגש עם המפכ"ל באפריל 2018, הרבה לאחר אישור הפטור ממכרז לפיילוט שהציעה החברה למשטרה באוגוסט 2016.

רוני אלשיך

רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה לשעברצילום: פלאש 90 - מרים אלסטר

בפגישה שנערכה ב־2018, על פי כהן, דנו גנץ ואלשיך בעתיד הפרויקט ובמכרז הצפוי בעתיד. כהן כותב למשקיעים כך:  "סליחה על העיכוב בתשובה, הייתי בנסיעות יותר מדי זמן ובעצם חיכיתי שתהיה לי הרגשה יותר מוצקה סביב המשטרה שלנו, אחרי הפגישה של בני אתמול עם המפכ"ל... 
מהפגישה אתמול עם המפכ"ל יצאנו עם שתי נקודות עיקריות: 
1. אנחנו הנבחרים.
2. ככל הנראה הלקוח מצא עבורנו פתרון לקבל פטור ממכרז, ובתוך שבועיים-שלושה מהיום תהיה לנו תשובה סופית". 

המייל הוא תשובות לשאלות המשקיעים בנוגע לעתיד הפיילוט שהחל עם המשטרה, ולתהיותיהם בנוגע להכנסות הצפויות מהעסקה, להכנסות מרישיונות, לתחזוקה ולשדרוג המערכת, ובו, כאמור, הסביר כהן כי תשובתו התעכבה בשל נסיעות - אבל למעשה מתברר כי כהן המתין לכאורה עד לאחר הפגישה של גנץ עם המפכ"ל, יום קודם לכן. 

מכחול לבן נמסר בתגובה לפרסום: "בהתנהלות גנץ בממד החמישי לא נפל כל רבב, הוא אינו חשוד בפרשה, ועיתוי פרסום הידיעה יום לפני הבחירות מדבר בעד עצמו".

ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן) אמר הבוקר ברדיו 103FM: "'ישראל היום' ואראל סגל יעשו הכל כדי שנשכח את האמת האמיתית, שבעוד שבועיים נתניהו יהיה על ספסל הנאשמים, וכדי לא לקרוא לחקירה של 16 מיליון ש'. לא יודע מאיזה מייל אראל סג"ל מביא את הציטוט. אני לא מכיר את דורון כהן".