מאות לוחמים לשעבר לריבלין: "מנע את הרכבת הממשלה מנתניהו"

314 לוחמי שייטת לשעבר דורשים מנשיא המדינה שלא לאפשר לראש הממשלה להרכיב את הקואליציה הבאה. "מי שיושב על ספסל הנאשמים בבית המשפט ונדרש להוכיח את חפותו, חזקה עליו ששיקוליו אינם בהכרח נקיים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/02/20 17:13 א באדר התשפ

מאות לוחמים לשעבר לריבלין: "מנע את הרכבת הממשלה מנתניהו"
ראובן ריבלין. יתן את השרביט לנתניהו?, צילום: פלאש 90

314 לוחמי סיירת ושייטת שולחים היום (ד') לנשיא המדינה ראובן ריבלין דרישה שלא לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. במכתב נאמר לנשיא כי "אנו, 314 החתומים מטה, ששירתנו בתפקידי לוחמים ומפקדים בסיירת מטכ"ל ושייטת 13 בחיל הים, ומייצגים את כלל גווני החברה הישראלית והקשת הפוליטית, פונים אליך בבקשה שלא להטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות שיש עמן קלון"

"כל אחד מאתנו בחר לשרת בתפקיד לוחם, לסכן את חייו, בידיעה ברורה שמפקדיו הם אנשים ישרי דרך, וששיקולי המנהיגים ששלחו אותנו למשימות לחימה נקיים משיקולים זרים", מוסיפים החתומים על המכתב, "מי שיושב על ספסל הנאשמים בבית המשפט ונדרש להוכיח את חפותו, חזקה עליו ששיקוליו אינם בהכרח נקיים. אנחנו משוכנעים כי גם לדור ההמשך של הלוחמים המשרתים כיום, ולחברה הישראלית בכללותה, דרושים מנהיגים שהחלטותיהם בענייני המדינה - בענייני ביטחון או בכלל - נקיים משיקולים זרים".

בין החתומים על המכתב - מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר אהוד ברק, אלוף בדימוס עמירם לוין, ראש השב"כ לשעבר עמי איילון וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו. נזכיר, כי מכתבים דומים נשלחו זה מכבר לנשיא המדינה, על ידי קבוצות של טייסים, בכירים במשק, פרופסורים וחתני ישראל, שדרשו שלא לאפשר את הרכבת הממשלה הבאה על נתניהו.