שקד: "לימין סיכוי טוב להשיג שישים ואחד, יש התעוררות"

איילת שקד טוענת כי להערכתה אחד הגושים ישיג שישים ואחד, "תהיה ממשלת ימין או ממשלת שמאל - ערבים", בנוסף אמרה, "רצינו שהנדל והאוזר יבואו איתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 13:49 א באדר התשפ

שקד: "לימין סיכוי טוב להשיג שישים ואחד, יש התעוררות"
צילום: מרק ישראל סלם

ח"כ איילת שקד טוענת שלהערכתה אחד הגושים יצליח להשיג 61, ותהיה ממשלת ימין או ממשלת שמאל-ערבים.

בראיון היום בצהרים (ד') בוועידת העסקים של מעריב, אמרה שקד כי "אם נתניהו יצליח לעודד את אחוזי ההצבעה אצלו ולעורר את מעוזי הליכוד נצליח להגיע ל-61 מנדטים", וכי "לכחול לבן אין שום דבר משותף חוץ מאידאולוגיית 'רק לא ביבי'. יש שם אנשי שמאל, חלקם סוציאליסטים, חלק קפיטליסטים, חלק בעד חוק הלאום. זה משמש של דעות".

היא חזרה על טענותיה כלפי הנדל והאוזר, "רצינו שהנדל והאוזר יבואו איתנו, וככה נגדיל את הגוש ונפרק אותם. אני חושבת שהציבור צריך להבין שדרושה הכרעה, או להצביע לימין, שזה ימינה, או לגוש השמאל. אין ממשלת אחדות, יש הפרדה ברורה - גוש ימין או גוש שמאל. שכל אחד יחליט לאן הוא משתייך. העובדה שנתניהו וכחול לבן תומכים בתכנית טראמפ, יש מפלגה אחת אידאולוגית שמתנגדת למדינה פלסטינית וזו רק ימינה". 

מטה הסרוגים בכחול לבן -ממשיכים באותו הקו. האוזר והנדל

האוזר והנדלצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

שקד אף טענה כי הפתרון היחיד הוא שמי שעומד ללכת למשפט יהיה שני ברוטציה, "יש תיקו, כי ליברמן צריך לבחור גוש. אני חושבת שאחד הגושים ישיג 61 מנדטים, או שתהיה ממשלת ימין או שתהיה ממשלת שמאל-ערבים. זו הערכה אמיתית שלי. אם גנץ היה מקבל את הצעת נתניהו ומחליף אותו לאחר חצי שנה, הייתה ממשלה. אני, בנט, דרעי וגפני נתנו התחייבות לגנץ שנתניהו יקיים את הרוטציה, ובכל זאת הם לא הסכימו. תצאו מאשליית ממשלת אחדות, זה לא יקרה, או ימין או שמאל".

עוד הוסיפה שרת המשפטים לשעבר, כי שלימין יש סיכוי טוב להשיג 61 ויש התעוררות, "טוב יעשה נתניהו אם יפסיק להתעסק איתנו ולתקוף אותנו".

לבסוף נשאלה על התנהלותו של בנט במשרד הביטחון ואמרה: "נפתלי אמר 'דין בלון כדין רקטה'. על כל בלון תוקפים, גם מחרטות וגם מחסני נשק. התחלנו לגרור את הגופות, וזה גם צעד נכון של בנט - לקחת קלפי מיקוח כדי ללחוץ על חמאס בשביל להחזיר את הבנים. פעם ראשונה שהג'יהאד ירה רקטות, תושבי הדרום לא ישנו טוב בלילה, אבל גם בסוריה לא ישנו טוב בלילה, וחלק לא קמו מהשינה. זה ברור שבשביל לתת שקט לתושבי הדרום יצטרכו מבצע צבאי יצירתי, כזה שנתחיל אותו ולא ניגרר אליו".