אוחנה מגיב לגנץ: "חוסר הבנה ביסודות הדמוקרטיה"

שר המשפטים תוקף את יו"ר כחול לבן, שטען כי מערכת המשפט צריכה להיות מעל הכנסת בהיררכיה: "אמירה חמורה מאוד. במקום איזונים ובלמים - שלטון הפקידים והמשפטנים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/02/20 18:11 ל בשבט התשפ

אוחנה מגיב לגנץ: "חוסר הבנה ביסודות הדמוקרטיה"
שר המשפטים אמיר אוחנה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

שר המשפטים, אמיר אוחנה, תוקף הערב (ג') את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שטען בראיון כי מערכת המשפט צריכה לפקח על המערכת הפוליטית, ולהיות מעליה בהיררכיה השלטונית. בראיון לרדיו 103FM אמר גנץ כי "אם המערכת הפוליטית תהיה עליונה, זו סכנה למדינה".

השר אוחנה אמר בתגובה כי "‏יש פה אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה: במקום איזונים ובלמים, ההכרעות החשובות ביותר תתקבלנה על ידי המערכת המשפטית (שופטים, פרקליטים ויועמ"שים) הלא דמוקרטית, שלציבור אין שום השפעה עליה, ולא על ידי הציבור - באמצעות נבחריו".
אוחנה הוסיף: "זהו, רבותי, "שלטון הפקידים והמשפטנים".

בראיון אמר גנץ עוד כי "שינויים באיזונים שבין בג"ץ לכנסת צריך לעשות בצורה אחראית. למכון הישראלי לדמוקרטיה יש רעיונות בנושא. מה שקובע זה החוק ולפיו המערכת המשפטית קובעת, וטוב שהיא עליונה על המערכת הפוליטית".

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה לדברי גנץ: "מי שמציע להפוך את ישראל לדיקטטורה בראשות בגצ ולמחוק לחלוטין את הפרדת הרשויות המקודשת במדינה דמוקרטית, רצוי שיסיר את מועמדותו לראשות הממשלה. בכל מקרה לשיטתו התפקיד שלו לא יהיה שווה כלום".