גנץ: "המערכת המשפטית צריכה להיות עליונה על המערכת הפוליטית"

יו"ר כחול לבן טוען כי אסור למערכת הפוליטית להיות הכוח המוביל במדינה, מכיוון שלא יהיה מי שיפקח עליה: "אם המערכת הפוליטית תהיה עליונה, זו סכנה למדינה. הנה, אני, כמי שרוצה להיות ראש ממשלה, מוותר על הכוח הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/20 17:52 ל בשבט התשפ

גנץ: "המערכת המשפטית צריכה להיות עליונה על המערכת הפוליטית"
ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מוותר על הדמוקרטיה? יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אומר כי מערכת המשפט צריכה להיות בהיררכיה מעל המערכת הפוליטית? בראיון הערב (ג') לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM אמר גנץ: "אני בעד שהמערכת המשפטית תהיה עליונה על המערכת הפוליטית. אם המערכת הפוליטית תהיה עליונה, זו סכנה למדינה. הנה, אני, כמי שרוצה להיות ראש ממשלה, מוותר על הכוח הזה". 

גנץ הוסיף כי "שינויים באיזונים שבין בג"ץ לכנסת צריך לעשות בצורה אחראית. למכון הישראלי לדמוקרטיה יש רעיונות בנושא. מה שקובע זה החוק ולפיו המערכת המשפטית קובעת, וטוב שהיא עליונה על המערכת הפוליטית".

בית המשפט העליון. מהפכה חוקתית?

בג"ץ. מעל הכנסת?צילום: פלאש 90

לדברי יו"ר כחול לבן, הדמוקרטיה בישראל בסכנה: "אני מאוד מוטרד, אנחנו בסכנה גדולה למוסדות הדמוקרטיה ולשלטון החוקי בישראל, ושלא נוכל להביא את השינוי בישראל. אנחנו נקרא לממשלת אחדות בראשותנו". 

המועמד לראשות הממשלה הדגיש כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה עם נתניהו: "בלי נתניהו יש ממשלת אחדות בעשר דקות. הוא נאשם, יש לו משפט ב-17 במרץ. לא ניתן לשבת תחתיו כראש ממשלה והוא לא יכול להיות שר לפי החוק... הוא משסה ומשתתף בשפה נמוכה".