ברקת: "כשר האוצר הבא אפעל שביהודה ושומרון יגיעו לשני מיליון תושבים"

ח"כ ברקת נאם בכנס ירושלים: "כלכלת ישראל זה לא משחק ילדים. הבחירה בשבוע הבא תהיה בין כלכלה חופשית מצליחה לבין כלכלה סוציאליסטית". "אפעל להכניס את יהודה ושומרון למפת התכנון באופן מובנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/20 19:52 כט בשבט התשפ

ברקת: "כשר האוצר הבא אפעל שביהודה ושומרון יגיעו לשני מיליון תושבים"
צילום: משה ביטון

הערב (ב') ח"כ ניר ברקת נאם בוועידת ההתיישבות בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע" במלון קראון פלאז'ה בירושלים. בפתח דבריו התייחס ח"כ ברקת למצב בדרום: "אני רוצה לחזק את תושבי הדרום שעוברים שעות לא פשוטות. אני סומך את ידיי על ראש הממשלה, הקבינט וכוחות הביטחון בניהול המצב המורכב בדרום".

ח"כ ברקת אמר בנאומו: "בעשור האחרון כלכלת ישראל עשתה קפיצת מדרגה אדירה. ההישגים יוצאי הדופן של המדיניות הכלכלית-ליברלית, אותה הובילה ממשלת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מהווים תשתית טובה לקפיצת מדרגה גדולה נוספת, לקראת העשור הבא".

ח"כ ברקת הודה לראש הממשלה נתניהו על האמון שהביע בו כאשר ביקש ממנו להיות שר האוצר המיועד של הליכוד ואמר: "אני מאמין בשוק חופשי, כלכלה ליברלית, יוזמה פרטית וחשיבה מחוץ לקופסה. זו הדרך היחידה להבטיח המשך צמיחה. הבחירה בשבוע הבא תהיה בין כלכלה חופשית מצליחה לבין כלכלה סוציאליסטית.    בין כלכלה שתצמיח את ישראל לבין כלכלה שתפיל את ישראל. כלכלת ישראל זה לא משחק ילדים".

לאחר שהציג את התכנית הכלכלית שגיבש יחד עם ראש הממשלה נתניהו, הרחיב ח"כ ברקת הרחיב הרפורמה לפיתוח הפריפריה ובכללה יו"ש: "כשמרימים משקפת שלושים שנה קדימה, מדינת ישראל תוכפל במספר התושבים שלה. המרכז יכול לקרוס בתוך עצמו. חשובה לנו ארץ ישראל וחשובה לנו מדינת ישראל, ואנחנו מבינים יותר מכל את המשמעות של פיתוח האזורים הללו. אני עובד על פיתוח תכנית שתשים את הגליל והגולן, בקעת הירדן, יו"ש והנגב, במרכז התודעה של ישראל. את ההשקעה הזו צריך לראות בין צפת לנצרת, בין חיספין לפקיעין, בין שיטים לאופקים, ולידיעת חברי הכנסת בני גנץ, עמיר פרץ ואחמד טיבי, גם בין יצהר לאיתמר. הנחת העבודה היא כי עידוד ההתיישבות בכל חבלי ארץ ישראל, הוא יעד לאומי ולא נטל לאומי".

בנוסף הציג ח"כ ברקת מפה בנושא קידום התעסוקה ביו"ש עם מעל 12 אזורי תעשייה משותפים עתידיים דוגמת ברקן, מפה של תכנית התיירות ביו"ש הכוללת שביל סיפורי תנ"ך שעובר בין נקודות ואתרים ברחבי ההתיישבות ומפה נוספת עם תכנון תשתיות יו"ש למגורי שני מיליון יהודים.

צילום: משה ביטון

ח"כ ברקת: "כשר האוצר בממשלה הבאה אפעל להכניס את יהודה ושומרון למפת התכנון באופן מובנה. עד היום מינהל התכנון במשרד האוצר התייחס ליהודה ושומרון כאל חור שחור. אזור דמדומים לא ברור. ובכן לא עוד. ההתיישבות ביהודה ושומרון תתוכנן כמו כל חבלי ארץ ישראל הן בתכנון, בהשקעה בתשתיות ובהפניית תקציבים שוטפים, ויוסיפו מאות אלפי יחידות דיור במחירים אטרקטיביים, עד לאכלוס של למעלה משני מיליון ישראלים".

לסיום דבריו אמר ח"כ ברקת: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ואני מחויבים לשש רפורמות הענק שהצגתי. אני לא רוצה לחשוב על ממשלה בראשות בני גנץ עם עמיר פרץ, מרצ, בתמיכה של אחמד טיבי והמשותפת. אני קורא לכולם לצאת ולהצביע לליכוד, ולהוציא מהבית את כל מצביעי הימין שנשארו בבתים בפעם הקודמת, כדי שנוכל להפוך את החזון למציאות".