חשד: בניגוד לחוק - עמותת "דרכנו" מעודדת הצבעה במעוזי שמאל

העמותה, שהצהירה בספטמבר האחרון כי היא פועלת לעידוד הצבעה אצל "כלל הציבור", ממקדת את פעילות השטח שלה בעיקר במעוזי מחנה השמאל. העמותה שהחלה דרכה כ- V15, מסרבת לחשוף את פרטי התורמים שלה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/02/20 08:41 כט בשבט התשפ

חשד: בניגוד לחוק - עמותת "דרכנו" מעודדת הצבעה במעוזי שמאל
דרכנו. עוקפים את ועדת הבחירות?, צילום: הדס פרוש\ פלאש 90

האם עמותת דרכנו מפירה את חוקי הבחירות שקבע יו"ר ועדת הבחירות השופט ניל הנדל? ייתכן שכן. בתחקיר שמתפרסם היום (ב') בישראל היום עולה חשש כי העמותה אכן מעודדת אחוזי הצבעה גבוהים, אך בעיקר באזורים המאופיינים בשיעורי תמיכה גבוהים למחנה השמאל, זאת חרף העובדה כי העמותה חרטה על דגלה לעודד הצבעה אצל "כלל הציבור".

בנוסף, העמותה, שהחלה דרכה בבחירות 2015 בשם V15 סירבה להירשם אצל מבקר המדינה כגוף פעיל בבחירות, מה שהיה מתיר לה להתנהל בחופשיות לעודד הצבעה בסוגי אוכלוסיה לפי בחירתה, אך היה מחייב אותה לחשוף פרטים שמורים, כגון זהות התורמים לעמותה. יש לציין כי בהחלטה שפרסמה העמותה בספטמבר האחרון היא הצהירה כי תפעל רק לעידוד כללי ש"אינו נעשה במשותף או בזיקה לגוף פוליטי כלשהו, וקמפיין זה ייעשה באופן שוויוני מבחינת הפיזור הארצי באזורים שבהם שיעור ההצבעה בבחירות האחרונות היה נמוך" אך כאמור, הפעילות בשטח מציגה תמונה שונה. 

רכזת מתנדבים של "דרכנו", מודה כי רשימות התפוצה של הארגון ממוקדות בעיקר באנשים המזדהים עם ערכי השמאל: "370 אלף איש במאגרים שלנו של אנשים שתמכו ב'דרכנו' ביוזמות כאלה ואחרות. 'דרכנו' מאמינה שיש רוב מתון במדינה שמאמין באותם ערכים ליברליים למיניהם, מדינה יהודית ודמוקרטית ומיגור הגזענות וההסתה. אם אתה מאמין בדברים האלה, גם האנשים שאנחנו מתקשרים אליהם מאמינים בהם", ומוסיפה, "בגדול רוב האנשים שיש במאגר שלנו הם אנשים מאזור גוש דן או מהמרכז".