דיווח: בדיקה פלילית בפרשת 'המימד החמישי' של בני גנץ

מיד אחרי הבחירות תיפתח בדיקה פלילית בפרשת חברת 'המימד החמישי', שאחד מראשיה היה בני גנץ, יו"ר כחול לבן. פתיחת הבדיקה תתעכב "בשל הקרבה לבחירות". גנץ אינו חשוד ישיר בפרשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/20 20:25 כד בשבט התשפ

דיווח: בדיקה פלילית בפרשת 'המימד החמישי' של בני גנץ
ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בדיקה פלילית, ובמסתמן גם חקירה, תיפתח אחרי הבחירות בפרשת חברת 'המימד החמישי', שאחד מראשיה היה בני גנץ, יו"ר כחול לבן. נכון לעכשיו, גנץ אינו חשוד בפרשה.

על פי ההאשמות נגד החברה, היא קיימה עסקה עם המשטרה, וקיבלה מכרז במיליוני שקלים על סמך מצג שווא. על פי הפרסום בחדשות 13, החשד נכון לעכשיו איננו נגד גנץ, אלא נגד גורמים אחרים בחברה שעל פי החשד הציגו מצגי שווא לגורמים במשטרה על החברה והם חשודים בקבלת דבר במרמה.

בחדשות 12 דווח כי, ההחלטה כבר התקבלה אצל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, לפני שבועות, אבל פרסומה מתעכב "בשל הקירבה לבחירות". יש להזכיר כי הגשת כתב החשדות נגד ראש הממשלה נתניהו הייתה חמישה שבועות לפני הבחירות האחרונות, ופה מדובר בכארבעה שבועות.

בתגובה לפרסום צייץ ראש הממשלה נתניהו בטוויטר: "זהו יום עצוב למדינת ישראל". מדובר בעקיצה ליו"ר כחול לבן בני גנץ, שמשתמש בביטוי בכל שלב של הגשת כתבי האישום נגד נתניהו.

פרשת חברת "הממד החמישי" נחשפה על ידי גידי וייץ בעיתון הארץ ומבקר המדינה כתב דוח בנושא. 
החברה הציעה מערכת בינה מלאכותית לצורכי מודיעין שנועדה לשימוש גופי אכיפה אזרחיים. בשנת 2017 התקשרה המשטרה עם החברה ללא מכרז לצורך ניסוי בהפעלת המערכת בעלות של 4 מיליון שקלים.

כאמור הכיוון המסתמן הוא להורות למשטרה או למח"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד גורמים שונים בחברה. נכון לעכשיו גנץ איננו חשוד בפרשה ולא צפוי להיחקר באזהרה, אולם ייתכן שיוזמן למסור עדות פתוחה בפרשה.