גנץ מגיב למשפט נתניהו: "ב- 17 למרץ נגמר המנדט ומתחיל המשפט"

יו"ר כחול לבן ויריבו של ראש הממשלה המכהן התייחס לתאריך בו יחל המשפט. "זהו יום עצוב למדינת ישראל ואזרחיה". במקביל, מנלדבליט צפוי להגיד לבג"ץ כי אין מניעה מנתניהו להרכיב ממשלה חרף המשפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 21:44 כג בשבט התשפ

גנץ מגיב למשפט נתניהו: "ב- 17 למרץ נגמר המנדט ומתחיל המשפט"
בני גנץ. נגמר המנדט ומתחיל המשפט, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייחס הערב (ג') להעמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר "ב- 17 במרץ, נגמר המנדט ומתחיל המשפט" בהתייחס לתאריך בו נקבע הדיון. עוד הוסיף יריבו של נתניהו על כיסא ראש הממשלה: "כרמטכ"ל לשעבר, אני יודע היטב שראש הממשלה חייב להקדיש את כל כולו לנושאים החשובים ביותר במדינה. הוא חייב להיות פנוי, ממוקד, וחף מכל אינטרס אחר."

הערב הזה הוא ערב עצוב למדינת ישראל ולאזרחיה" הוסיף יו"ר כחול לבן, "ב-17 במרץ נגמר המנדט ומתחיל המשפט. נתניהו יעסוק אך ורק בעצמו, הוא לא יוכל לדאוג לאזרחי מדינת ישראל". כזכור, מוקרם יותר נקבע כי משפט נתניהו יחל ב- 17 למרץ, כשבועיים לאחר הבחירות ויום לאחר השבעת הכנסת החדשה. 

לדיון הראשון בעניינו, בו יוקרא כתב האישום ויעברו על הסעיפים השונים בהם מואשם נתניהו, ראש הממשלה יהיה מחויב להגיע וצפוי למשוך אליו כלי תקשורת רבים. משפט נתניהו מהווה גולת הכותרת בבחירות הנוכחיות, ותחילת הדיונים בהמשך החודש הבא יביאו את העניין לנקודת רתיחה חדשה. עם זאת, הדבר לא אמור להפריע לו מלהרכיב את הממשלה הבאה, וגם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להגיד לבג"ץ כי אין מניעה מנתניהו מלבצע זאת.