הרב לבנון מבהיר: "אני מאמין בציונות הדתית ומצביע ימינה"

אחרי שנפגש ח"כ לשעבר יצחק פינדרוס והשניים הביעו נכונות לפעול יחד לאחר הבחירות. מבקש רבה של השומרון להבהיר כי כוונתו הייתה שאין להצביע למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה, ושהוא עצמו נשאר נאמן לציונות הדתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/20 12:11 כג בשבט התשפ

הרב לבנון מבהיר: "אני מאמין בציונות הדתית ומצביע ימינה"
הרב אליקים לבנון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אמש (ב') עורר הרב אליקים לבנון, רבה של השמרון, סערה לאחר שנפגש עם ח"כ לשעבר יצחק פינדרוס, ומועמד יהדות התורה לכנסת, שסייר בשומרון. הרב לבנון ופינדרוס סיכמו לפעול יחד בנושאים שונים התואמים את האינטרסים המשותפים של שני הציבורים. הדברים עוררו תמיהה בקרב אנשי הציונות הדתית.

היום התראיין הרב לבנון בכאן מורשת וביקש להבהיר את הדברים. "אני עצמי מאמין בציונות הדתית, אני אצביע ימינה" קובע הרב. "יחד עם זה יש הרבה מאוד קולות אבודים, אני פונה אליהם למי שרוצה להצביע למפלגה שלפי כל הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה. זו זריקת קולות לפח! אז אותם אנשים שאינם יכולים להצביע משום מה לימינה, אז שיצביעו ליהדות התורה".

הרב לבנון ממשיך להבחנה משלו בציבור הדתי: "יש גם להבדיל בין ההנהגה החרדית ל'עמך'. ההנהגה נאחזת ממש בקרנות המזבח לא לקחת חלק, לעומתם ה'עמך' הרבה יותר מחוברים לעם ולארץ ישראל. חלקם אפילו משתוקקים להגיד הלל ביום העצמאות, אך הרבנים שלהם לא מרשים להם". הרב הוסיף: "אני מאמין שלא עוד זמן רב, יהיה שינוי גדול עם הציבור החרדי וההנהגה תאלץ לשנות את הכיוון שלה". 

"אני רואה עין בעין את הציבור הזה ושעוד יאחדו כוחות הכיפות האלו עם אלו" מצהיר הרב. הרב קורא להצביע לימינה, ולמי שלא מזדהה עמה שיצביע ליהדות התורה אך לא להצביע בשום אופן לעוצמה יהודית שאינה עוברת את אחוז החסימה.