ועדת הבחירות: "אם יהיה צורך - תיבחן הקמת קלפיות לנדבקים בקורונה"

שר הבריאות יעקב ליצמן קיים דיון עם חברי ועדת הבחירות המרכזית, בנושא השפעת נגיף הקורונה על קיום הבחירות, בעוד שבועיים. החשש העיקרי - הנגיף ישמש להפצת 'פייק ניוז'

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 18:05 כב בשבט התשפ

ועדת הבחירות: "אם יהיה צורך - תיבחן הקמת קלפיות לנדבקים בקורונה"
הדיון בוועדת הבחירות, צילום: הותר לשימוש

ועדת הבחירות המרכזית קיימה היום (ב') דיון בנושא התפשטות נגיף הקורונה, והשפעתו האפשרית על קיום הבחירות לכנסת ה-23, בעוד שבועיים בדיוק. בדיון השתתפו מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס ושר הבריאות יעקב ליצמן, יחד עם אנשי מקצוע.

החשש העיקרי כרגע הוא האפשרות כי מפלגות שונות יפיצו ידיעות כוזבות במהלך יום הבחירות, בנוגע להתפשטות הנגיף בישראל, במטרה להשפיע על אחוזי ההצבעה באזורים שונים. לדוגמה, מפלגה שתקבל נתון כי בעיר מסוימת אחוזי ההצבעה לטובתה נמוכים, תפיץ ידיעה כי יש חשש להתפרצות הנגיף בעיר זו, ותגרום למצביעים להישאר בבית.

נלחמים בווירוס הקורונה

נלחמים בווירוס הקורונהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בין ההחלטות שהתקבלו בדיון הוחלט כי יוקם מוקד טלפוני בנושא, לפניות אזרחים החוששים להגיע לקלפיות. 

אמש החליט משרד הבריאות להורות לכל מי שהגיע מתאילנד, וממדינות נוספות במזרח, לשהות בבידוד במשך שבועיים בבתיהם. המשמעות היא כי רבים לא יוכלו לממש את זכותם ולצאת להצביע ביום הבחירות.

בהודעת ועדת הבחירות בסיום הדיון נאמר כי "בפגישה נידונה סוגיית הצבעתם של האזרחים הישראלים השבים מהיעדים שעל פי הגדרת משרד הבריאות חייבים לשהות בבידוד בביתם למשך 14 יום, אף אם אינם סובלים מתסמינים כל שהם. צוין על ידי אנשי משרד הבריאות, כי כיום יש בישראל כמה עשרות בודדות של אזרחים אשר הצהירו כי הם נמצאים בבידוד בביתם". 

עוד נאמר בהודעה כי "ככל שמשרד הבריאות ימצא כי האזרחים השוהים בבידוד לפי צו של מנכ"ל משרד הבריאות, רשאים לצאת מביתם לצורך הצבעה – תיבחן האפשרות להצבת מספר קלפיות ייעודיות ברחבי הארץ. היו ויוקמו קלפיות ייעודיות אלו – הן ימוקמו באתרים בהם לא ממוקמות קלפיות נוספות".