הוועדה לבדיקת מח"ש מתקפלת

הוועדה לבחינת התנהלות מח"ש, שהקמתה הובאה לממשלה ואושרה, בניגוד לדעת היועץ המשפטי מנדלבליט, לא תקיים דיונים, והקמת נדחית לאחרי הבחירות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/02/20 17:07 כב בשבט התשפ

הוועדה לבדיקת מח"ש מתקפלת
אמיר אוחנה. הוועדה תקום אחרי הבחירות?, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

ניצחון למנדלבליט? הוועדה לבחינת התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים, שהקים שר המשפטים אמיר אוחנה, והקמתה הובאה לאישור הממשלה חרף התנגדותו של היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, לא תקיים דיונים, והקמתה נדחתה לאחר הבחירות.

הוועדה דחתה היום (ב') את מתן עדותה של ראש מח"ש, קרן בר-מנחם, שאמורה הייתה להופיע בפני הוועדה מחר. הנימוק לדחייה הוא "כמות הפניות ותוכן הפניות שקיבלה הוועדה עד כה". בהודעת הוועדה נאמר כי הם "מלמדים כי נושא הוועדה הוא בעל חשיבות רבה ביותר וכי לוועדה נכונה עוד עבודה רבה. נוכח בקשות שהופנו לוועדה, החלטנו לדחות את זימון העדים לתאריך 4.3.20 בשעה 12:30".

עוד נאמר בהודעה כ "בהתאם לקול קורא שפורסם על ידי הוועדה, נמשיך לקבל פניות מהציבור עד לשניים באפריל". משמעות הדבר היא, שבפועל הוועדה מתקפלת, ולא נראה כי היא צפויה לקום בזמן הקרוב.

כזכור, השר אוחנה דחף להקמת הוועדה, על אף טענתו של מנדלבליט כי היא מוקמת ממניעים פוליטיים, ואין להקימה בזמן בחירות ובממשלת מעבר. הקמת הוועדה היא חלק מהבטחתו של ראש הממשלה נתניהו לגדי יברקן, שעבר מכחול לבן לליכוד. הוועדה מוקמת על רקע הטענות נגד מח"ש בקרב קהילת יוצאי אתיופיה, לאחר מותו של סלומון טקה, בן העדה, בידי שוטר.