ליצמן מבהיר: "יש לנו בלוק עם נתניהו, והוא חזק"

שר הבריאות מבקש לחדד את עמדת יהדות התורה וטוען כי לא יפרקו את הברית עם הליכוד. בנוסף, הוא טוען כי אין מגעים עם כחול לבן אך לא שולל חיבור עתידי עם גנץ

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 16/02/20 08:56 כא בשבט התשפ

ליצמן מבהיר: "יש לנו בלוק עם נתניהו, והוא חזק"
ליצמן. מכחיש מגעים עם כחול לבן, צילום: פלאש 90

ביהדות התורה מנסים למזער נזקים. לאחר פרסום הראיון של חבר הכנסת אורי מקלב, בו הוא טען כי הדלת של המפלגה פתוחה לחיבור עם כחול לבן, שר הבריאות יעקב ליצמן מכחיש את הדברים בראיון ל - 103 FM וטוען: "לא דיברתי עם כחול לבן, חד משמעית". ליצמן נשאל האם מישהו מטעם כחול לבן פנה אל המפלגה במטרה לפתח משא ומתן וענה שפניה כזו לא נעשתה. לאחר מכן, נשאל אודות דבריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שטען כי מתרחשים מגעים בין המפלגות.

"זה לא השקר הראשון שליברמן אומר, בוא נשים לב מה ליברמן עושה" ,החל לפרוט שר הבריאות, "בבחירות הראשונות הוא היה לגמרי בימין, בבחירות השניות הוא היה בעד ממשלת אחדות עכשיו הוא מרצ. פעם הוא אמר שאסור עם מרצ. עוד מעט הוא יגיד שגם עם הערבים מותר".

ליצמן הסביר כי שיתוף פעולה עם גנץ אפשרי מבחינתו, כולל מעבר לתפקיד אחר בממשלה, אך הוסיף כי הבלוק עם נתניהו בלתי ניתן לערעור: "חד משמעית, אמרתי את זה בשבוע שעבר, אני חוזר ואומר - יש לנו בלוק והבלוק הוא חזק, אף אחד לא מיהדות התורה ולא מש"ס ואני מניח גם מימינה לא יפרוש מהבלוק". 

נזכיר כי דבריו של ליברמן מגיעים לאחר אמירות מעניינות של חבר כנסת אחר מיהדות התורה, אורי מקלב. מקלב התראיין ל - i24news והתבטא כמי שמוכן לשתף פעולה עם כחול לבן, במה שהשתמע כמו שקילה ליציאה מגוש הימין. במהלך סוף השבוע מקלב עצמו הבהיר כי הדברים לא נאמרו וכי יהדות התורה היא חלק בלתי נפרד מבלוק הימין. "אין כל שינוי בתמיכת יהדות התורה בראש הממשלה נתניהו" נמסר מלשכתו.