סקר מנדטים: כחול לבן שומרת על מרחק מהליכוד

בני גנץ מוביל על נתניהו בשני מנדטים, אך גוש השמאל לא עולה מעל 57 מנדטים ויתקשה להקים ממשלה ללא ליברמן. ימינה נחלשת עם 7 מנדטים, כמעט חצי ממספר המנדטים של הרשימה המשותפת, שגורפת 13

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 20:46 יח בשבט התשפ

סקר מנדטים: כחול לבן שומרת על מרחק מהליכוד
צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

סקר מנדטים חדש של חדשות 12 מראה כי לא הגיע השינוי שיכריע, האם בבחירות הקרובות תוקם קואליציה לאחד הגושים. השינויים נכון לסקר זה הם מזעריים, כחול לבן והליכוד גדלות בהתאמה במנדט, אך העלייה באה על חשבונן של המפלגות הקטנות שלא מתמנפות. ימינה לא מתרוממת כלל ונשארת עם כמות מנדטים נמוכה.

על פי הסקר, כחול לבן גורפת 35 מנדטים ונותרת במרחק קטן מהליכוד, לה 33 מנדטים. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, כמעט כפול ממפלגת ימינה, שמסתפקת ב - 7 מנדטים ולא מצילחה לזנק. מפלגת "לשון המאזניים" ישראל ביתנו מצטמקת ל - 7 מנדטים גם היא, ואיחוד השמאל (העבודה-גשר-מרצ) גורף 2 מנדטים יותר. 

עוד על פי הסקר: ש"ס ואריה דרעי גורפים 8 מנדטים ויהדות התורה עם 8 מנדטים גם היא. תמונת הגושים נראית כך: גוש הימין-חרדים עם 56 מנדטים, ואילו גוש השמאל-ערבים-ליברמן עם 64 מנדטים. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר כבר שלא ישב בממשלה עם הרשימה המשותפת, במידה ויקיים דבריו, גוש השמאל לא יוכל להקים ממשלה ללא איחוד עם הליכוד. 

חלוקת המנדטים כדלהלן:

כחול לבן 35
הליכוד 33
המשותפת 13
איחוד השמאל 9
שס 8
יהדוה"ת 8
ליברמן 7
ימינה 7.
גוש הימין 56
גוש השמאל 57
גוש ליברמן 7.

עוצמה יהודית לפי הסקר לא עוברת את אחוז החסימה אך מקבלת 2.2%

הסקר נערך על ידי מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע עבור חברת החדשות של ערוץ 2