ליברמן: "כשבנט ושקד יוכלו - הם יחברו לכחול לבן"

יו"ר ישראל ביתנו לא שולל ישיבה עם מרצ בממשלה, ומבין כי לא תקום ממשלת אחדות. על נתניהו: "בליכוד חולמים שהסיוט הזה ייגמר. יותר מחצי סיעה רוצה יו"ר חדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 09:51 יח בשבט התשפ

ליברמן: "כשבנט ושקד יוכלו - הם יחברו לכחול לבן"
אביגדור ליברמן, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

"ברגע שימינה תוכל לחבור לכחול לבן - בנט ושקד יעשו את זה, לכן נתניהו החליט לתמוך בבן גביר". כך אומר הבוקר (ה') ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, בראיון בגל"צ. דבריו של ליברמן חופפים את דף המסרים של הליכוד, לפיו בנט ושקד יילכו עם כחול לבן, מסרים עליהם חוזרים בליכוד שוב ושוב בימים האחרונים, על אף שב'ימינה' מכחישים שוב ושוב.

כזכור, אמש הכחיש נתניהו עסקה עם איתמר בן גביר, לפיה יסייע לו לעבור את אחוז החסימה, בתמורה לכך שאם יהיו בחירות בפעם הרביעית עוצמה יהודית לא תתמודד. ליברמן לא התייחס ישירות לאפשרות של בחירות רביעיות, ולא חזר על הצהרתו כי לא יהיו כאלה. הוא אף אמר כי "ברור שממשלת אחדות לא תקום". 

יו"ר ישראל ביתנו לא שלל, מנגד, אפשרות של ישיבה בממשלת שמאל, ואפילו עם מרצ:  "ישבתי בממשלה עם עמיר פרץ ולא הייתה לי שום בעיה להסתדר", אמר. "הכל תלוי בקווי היסוד". 

הוא הוסיף לתקוף את נתניהו וטען כי בליכוד מעוניינים להחליפו: "יותר ממחצית סיעת הליכוד חולמת לבחור יו"ר חדש. הם חולמים על היום שהסיוט הזה ייגמר".

נתניהו מגיב: ליברמן יישב עם הרשימה המשותפת

בתגובה לדברים נמסר מלשכת נתניהו: "ליברמן מודיע בגל״צ שישב בממשלה עם העבודה ומרצ, ממשלה שלא יכולה לקום בלי תמיכת הרשימה המשותפת. רק הצבעה לליכוד תמנע בחירות רביעיות והקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

ממפלגת ימינה נמסר: "ליברמן זה שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין יש לו רק אופציה אחת: ימינה! עכשיו ברור מעל לכל ספק: בלי ימינה גדולה תקום פה ממשלה שתומרצ שמאלה".