דיל חדש בין נתניהו לבן גביר לקראת הבחירות הקרובות

אחרי שניסיון הוצאת עוצמה יהודית מהמרוץ לבחירות בעד תפקיד שר, כשל. כעת נתניהו משנה את האסטרטגיה ומחליט לסייע לבן גביר לעבור את אחוז החסימה. המחיר: לא לרוץ לכנסת במקרה של בחירות רביעיות. בן גביר: "לא מכחיש, אך לא שמעתי זאת מקולו של נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 08:35 יז בשבט התשפ

דיל חדש בין נתניהו לבן גביר לקראת הבחירות הקרובות
איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בימים האחרונים מתנהלים מגיעים בין ראש הממשלה נתניהו לבין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. המטרה החדשה של נתניהו היא לסייע לעוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה על מנת שיגיע גוש הימין ל-61 מנדטים, ובכך נתניהו יוכל להקים קואליציה.

זהו אינו הניסיון הראשון של נתניהו לקיים עסקה עם עוצמה יהודית, לפני שלושה שבועות בליכוד הציעו לעוצמה יהודית התחייבות להורדת אחוז החסימה לקראת הבחירות הבאות, כדי שהמפלגה תוכל לרוץ ביתר ביטחון שתיכנס לכנסת, בתמורה לפרישה מהתמודדות במערכת הבחירות הנוכחית. עסקה נוספת שנעשתה היא כי אחת המפלגות החרדיות יציעו לבן גביר תפקיד שר בממשלה הבאה אם יפרוש מהמרוץ, ובכך למנוע בזבוז קולות בגוש הימין.

כעת נתניהו משנה אסטרטגיה ומבטיח שיסייע לעוצמה יהודית ויפנה לרבנים בכירים בציונות הדתית. נתניהו יבהיר להם שיש לו אינטרס מובהק שעוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה ויבקש שיביעו בה תמיכה פומבית. יפנה לרבנים בכירים בציונות הדתית, יבהיר להם שיש לו אינטרס מובהק שעוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה ויבקש שיביעו בה תמיכה פומבית.

ספק אם העסקה תצא לפועל, אך בכל מקרה יש מחיר לעסקה אנשי נתניהו ביקשו התחייבות ולפיה אם למרות המאמצים שיעשה נתניהו, עוצמה יהודית לא תעבור את אחוז החסימה, המפלגה תתחייב שלא להתמודד במקרה שבו מדינת ישראל תיאלץ ללכת לבחירות רביעיות.

איתמר בן גביר בתגובה בראיון בכאן ב': "לליכוד אין 61 מנדטים בגוש הימין, והם גם מבינים שבנט מוכן להיות עם כחול לבן, אי אפשר לסמוך עליו. אני לא מכחיש את ההצעה. אבל ההצעה היא שאם נתניהו יעזור לנו הפעם, אז יהיה גוש בימין. את המחיר שלא נרוץ בבחירות הבאות במידה ולא נעבור, אני עוד לא שמעתי מקולו של נתניהו". 

יו"ר כחול לבן בני גנץ צייץ תגובה לעסקה בחשבון הטוויטר שלו: "לא אתפלא כבר אם בשביל להימלט ממשפט הוא גם יתלה בבלפור את התמונה של ברוך גולדשטיין".