מיכאל בן ארי לכיפה: "הליכוד וימינה הכשירו את השרץ"

מיכאל בן ארי התייחס להכשרת היבא יזבק, ואמר כי זו "נסיגה מהעקרונות שלנו". בן ארי טוען כי כמו יזבק, כלל חברי הרשימה המשותפת אינם צריכים להימצא בכנסת. "זו רשימה של אנשים שחתומים על מסמך ששולל את זכות הקיום שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 10/02/20 10:01 טו בשבט התשפ

מיכאל בן ארי לכיפה: "הליכוד וימינה הכשירו את השרץ"
בן ארי. מפנה אצבע מאשימה לימין, צילום: כיפה

בית המשפט העליון הכשיר אמש את היבא יזבק להתמודד לכנסת ה- 23. מיד לאחר פרסום האישור, יצאה הקשת הפוליטית במתקפה חסרת תקדים. בראיון שערכנו עם ד"ר מיכאל בן ארי, שהתמודד לכנסת ה21 ונפסל על ידי בית המשפט,  הוא טוען: "הכשרת יזבק היא פשוט נסיגה מהעקרונות שלנו. הבעיה היא לא יזבק עצמה, אלא העובדה שאנחנו נותנים לגיטימציה למי ששולל את זכות הקיום שלנו".

בן ארי התייחס גם לדיון המוקדם בעניינה של יזבק בכנסת, ממנו בחרו להיעדר נציגיהן של מפלגות ימינה והליכוד: "הם הרי בחרו לצאת מהאולם ולהימנע מדיון נוקב בשאלה האם צריכה להיות זכות לתומכת טרור לכהן בכנסת. וכמו יזבק, כך גם כל הרשימה המשותפת. רשימה של אנשים שחתומים על מסמך ששולל את זכות הקיום שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית. מדובר בנסיגה מהעקרונות שלנו".

כזכור, אמש הכשיר בית המשפט העליון את היבא יזבק להתמודד לכנסת, ובכך הפך את ההחלטה המקורית של ועדת הבחירות המרכזית שפסלה אותה. ח"כ אופיר כץ, שהגיש את העתירה נגד יזבק, התייחס להחלטת בג"ץ ואמר: "אני מצר על החלטת בית המשפט העליון לאפשר להיבא יזבק להתמודד בבחירות לכנסת ה- 23".

לדברי כץ, "חברת הכנסת יזבק הראתה דפוס נמשך של תמיכה במחבלים מתועבים ובמרגלים. אלה הן אינן התבטאויות חריגות, אלא עמדתה והשקפת עולמה- היא תומכת בטרוריסטים ורוצחים בחסות הסברים מופרכים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן