גנץ מבקר את נתניהו: "במקום הצהרות, יש לנקוט במדיניות ביטחונית נוקשה"

יו"ר כחול לבן מבקר את ראש הממשלה בתום סיור בצפון וטוען כי אי אפשר לקבל את חוסר השקט בדרום. "אם אבחר לראשות הממשלה אפעל לשיפור הביטחון"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 09/02/20 19:06 יד בשבט התשפ

גנץ מבקר את נתניהו: "במקום הצהרות, יש לנקוט במדיניות ביטחונית נוקשה"
גנץ. מבקר את נתניהו, צילום: פלאש 90

יו"ר כחול לבן בני גנץ סייר היום (א') בצפון והתייחס להצהרות המלחמתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט. גנץ ביקר את ההתנהלות וטען כי במקום לצאת בהצהרות, על ממשלת ישראל לנקוט בחומרה אל מול המצב בעזה. "אי אפשר לקבל את חוסר השקט המוחלט הזה בדרום. במקום לשחרר הצהרות היסטריות ראוי שממשלת ישראל תנקוט במדיניות ביטחונית נוקשה בכל מה שקשור להפרות הביטחוניות שמגיעות מהדרום. אני אדאג לביטחון בדרום ומהדרום" אמר גנץ. 

גנץ ביקש גם להתייחס ליחסים עם ממשלת ירדן ואמר: "אני נמצא כאן בבית גבריאל, בחופה של הכינרת. כאן בחדרים שלידי, שני מנהיגים דגולים, יצחק רבין והמלך חוסיין, הוציאו לדרך את הסכם השלום בין ישראל לבין ירדן. הסכם חשוב ביותר בכל מובן שהוא. לצערי בשנה האחרונה, לאחר עשור של הזנחה מדינית, בכל הקשור ליחסים של ישראל – ירדן, איבדנו לראשונה שטחים שהיו נתונים לנו- הן בנהריים והן בצופר. אני מתכוון לשקם את מערכת היחסים עם ירדן ולהפוך אותה לשכנות טובה, פעילה, בטוחה, ומתמשכת". 

לסיום דבריו, גנץ טען כי במידה ויבחר לראשות הממשלה הוא ידאג לשיפור היחסים עם ירדן, כמו גם לביטחון. "אשקם את היחסים שלנו עם ירדן ואדאג לביטחון לכל מקום". נזכיר כי מוקדם יותר ראש הממשלה טען כי ישראל ערוכה להגיב בחומרה על הטרור המגיע מעזה, ורמז לארגון הטרור חמאס שמוטב לו יפסיק את ההסלמה הביטחונית.