העבודה גשר מרצ מציגים: אורלי לוי אבקסיס-שרת הבריאות, ניצן הורוביץ - שר החינוך

מפלגת העבודה-גשר-מרצ הכריזה על דרישת תיקי החינוך והבריאות בממשלה הבאה. תכירו את שרת הבריאות ושר החינוך והתרבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/20 11:53 יד בשבט התשפ

העבודה גשר מרצ מציגים: אורלי לוי אבקסיס-שרת הבריאות, ניצן הורוביץ - שר החינוך
ניצן הורוביץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (א') הכריז יו"ר העבודה-גשר-מרצ על דרישת תיקי החינוך והבריאות בממשלה הבאה. ח"כ עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר-מרצ אמר : "אני אשרת את עם ישראל בתיק חברתי כלכלי בכיר שאת תוכנו נבנה לקראת הקמת הממשלה החדשה. אדרוש שותפות ומעורבות במו״מ המדיני שיפתח מיד לאחר הקמת הממשלה בראשות בני גנץ."

ח"כ אורלי לוי אבקסיס, יו״ר גשר ומי שמיועדת להיות שרת הבריאות אמרה: ״שנים שאני נלחמת עבור האוכלוסיות החלשות, רואה וכואבת את חוסר האונים. אני מכירה היטב את הצפיפות הנוראית והמחסור במיטות, אני שומעת את הבקשות הנואשות של הצוות הרפואי שכבר לא עומד בעומס ודוחף אותם לאבד את חייהם מתוך ייאוש. הגיע הזמן שנצטרף לשולחן הממשלה, כדי שנוכל לבסס בישראל סדר עדיפויות לאומי חדש, תוך מעבר להשקעה חברתית בבריאות, ברווחה ובחינוך״.

לוי אבקסיס הציגה את סדר העדיפויות הלאומי של העבודה גשר מרצ בבריאות: בניית שלשה בתי חולים אזוריים והקמת עשרה חדרי מיון קדמיים;  ייבוא והטמעה של טכנולוגיות למניעת הדבקה בזיהומים; הגדלה משמעותית של מספר תקני הרופאים, הרופאים המתמחים ,האחים והאחיות; הוספת יחידות מכשור רפואי מציל חיים בכל מוסדות מערכת הבריאות; הנהגת רפורמה בתחום הקנאביס הרפואי ורישומו כתרופה מן המניין, וכמובן הגדלת תקציב סל התרופות.

מי שמועמד להיות שר החינוך והתרבות, ח״כ ניצן הורוביץ, יו״ר מרצ, אמר: "הקניית יידע ומקצוענות לא מספיקים, בלי חינוך לערכים אין משמעות אמיתית למילה חינוך. הגיע הזמן להחזיר את משרד החינוך לידיים ממלכתיות ואחראיות. אנחנו מתחייבים היום שהעבודה-גשר-מרצ תבקש את תיק החינוך והתרבות בממשלה הבאה. להחליף את ביבי זאת משימה אחת, אבל להוציא את רפי פרץ ממשרד החינוך ואת מירי רגב ממשרד התרבות זאת משימה חשובה לא פחות, ורק אנחנו, העבודה-גשר-מרצ יכולים לעשות זאת. רק אנחנו נוכל לתת כיוון חדש לממשלה החדשה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן