סקר מנדטים: גוש הימין מתחזק מעט, הקיפאון הפוליטי נשמר

על פי סקר 'וואלה', כחול לבן ביתרון של שני מנדטים על הליכוד, ובשאר המפלגות כמעט ואין שינוי. גוש הימין מתחזק במנדט, אך ישראל ביתנו עדיין לשון מאזניים. עוצמה יהודית רחוקה מאחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/20 16:45 יא בשבט התשפ

סקר מנדטים: גוש הימין מתחזק מעט, הקיפאון הפוליטי נשמר
נתניהו וגנץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקיפאון נמשך. על פי סקר המנדטים של 'וואלה' שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, גם אחרי הבחירות השלישיות לא צפוי שינוי בתמונת המנדטים, ואם אף אחת מהמפלגות לא תבצע פשרה כלשהי בעמדותיה, ישראל צפויה ללכת למערכת בחירות רביעית בקיץ הקרוב.

על פי תוצאות הסקר, כחול לבן ביתרון של שני מנדטים על הליכוד, אך גוש הימין-חרדים מתחזק במנדט לעומת הסקר הקודם, 56 מנדטים לעומת 55. גוש השמאל-ערבים עם 43 מנדטים, ירידה של מנדט מהסקר הקודם, וישראל ביתנו יציבה עם 8 מנדטים. עוצמה יהודית מתרחקת מאוד מאחוז החסימה.

תוצאות הסקר

כחול לבן - 34

הליכוד - 32

הרשימה המשותפת - 13

העבודה-גשר-מרצ - 9

ישראל ביתנו - 8

ש"ס - 8

יהדות התורה - 8

ימינה - 8

עוצמה יהודית זוכה בסקר ל-1.7% מהקולות, כשאחוז החסימה עומד על 3.25

רוב הציבור תומך בממשלת אחדות

עוד עולה מהסקר כי 52% מהציבור תומכים בהקמת ממשלת אחדות אחרי הבחירות, 26% מתנגדים להקמת ממשלה כזו, ואילו 22% אינם יודעים. 

כמו כן, הרוב נשמר גם בימין וגם בשמאל: 51% ממי שמגדיר את עצמו כימין ו-54% ממי שמגדיר את עצמו כמרכז-שמאל תומך בממשלת אחדות אחרי הבחירות, ורק 27% בימין ו-24% במרכז-שמאל מתנגדים להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד וכחול לבן.