יועז הנדל: נקים ממשלת מיעוט "עם ליברמן ואחרים"

הח"כ מכחול לבן, המזוהה עם האגף הימני במפלגה, אמר בראיון כי אחרי הבחירות מפלגתו תקים ממשלה, ואם לא יהיה לה רוב תקים בתחילה ממשלת מיעוט. בהמשך צייץ: "ממשלת מיעוט עם מפלגות ציוניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/20 20:55 ח בשבט התשפ

יועז הנדל: נקים ממשלת מיעוט "עם ליברמן ואחרים"
יועז הנדל. ממשלת מיעוט עם מי?, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

עם מי כחול לבן תקים ממשלה? ח"כ יועז הנדל אמר הערב (ב') בראיון לחדשות 13 כי אחרי הבחירות, אם לא יהיה לה רוב בכנסת להקמת ממשלה, כחול לבן תקים "ממשלת מיעוט עם ליברמן ואחרים". הנדל לא הסביר למי התכוון, אך לאחר הניסיון הכושל בכנסת האחרונה, להקמת ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, לא נראה כי לשם נושבות הרוחות.

בהמשך הערב, ולאחר שדבריו צוטטו שוב ושוב, צייץ הנדל בחשבון הטוויטר שלו: "ממשלת אחדות עם הליכוד היא האינטרס הכי גדול. אם לא אז נקים ממשלה צרה עם מפלגות ציוניות אחרות" - כשהמפלגה היחידה - מלבד אולי יהדות התורה - שאינה ציונית היא הרשימה המשותפת.

מימינה נמסר בתגובה לדבריו של יועז הנדל כי "כחול לבן תקים ממשלת מיעוט": מתברר שהקלף שיש בשרוול של איווט שמתואם עם גנץ הוא הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת. 
ליברמן, כחול לבן, מרצ והרשימה המשותפת מתואמים להקמת ממשלת שמאל קיצוני שתהיה תלויה בגחמות של איימן עודה ואחמד טיבי.
הציבור צריך להבין שבבחירות הקרובות הוא נדרש להכריע בין ממשלת שמאל-משותפת או ממשלת ימין.
רק הצבעה ל׳ימינה׳ תבטיח ממשלת ימין חזקה ובטוחה".

בתגובה לדברים מסרו בעוצמה יהודית: "פליטת הפה של יועז הנדל הערב בערוץ 13 חושפת את האמת המרה. כבר תקופה ארוכה שאנו טוענים כי ישנם גורמים בימינה שכבר סגורים עם כחול לבן, ומגיע הנדל ומוכיח לצערנו שאנחנו צודקים".

עוד אמרו בעוצמה כי "כבר ראינו שברגע האמת לא ניתן לסמוך על ימינה, והם מוכנים לוותר על ערכים בגלל לחצים ולוותר על אידאולוגיה בגלל הבטחות כאלו או אחרות. התגובה שלהם הערב רק מוכיחה כי על ראש הגנב בוער הכובע, ושהם באמת בדרך לממשלה עם כחול לבן".