לפיד יורה על הרב פרץ: "לא רוצים שר חינוך שחושב שזה בסדר לבצע טבח"

חבר הכנסת נאם בכנס ראשי המטות של כחול לבן והמשיך את הקריצה של מפלגתו לציבור הציוני - דתי: "רוצים מדינה שבה היהדות היא לא מה שמפריד בינינו, היא מה שמחבר בינינו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/02/20 20:48 ז בשבט התשפ

לפיד יורה על הרב פרץ: "לא רוצים שר חינוך שחושב שזה בסדר לבצע טבח"
לפיד בכנס ראשי המטות, צילום: אלעד גוטמן

חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן), נאם הערב בכנס ראשי המטות של מפלגתו, ותקף את האפשרות שיו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ישמש שר חינוך בממשלה הבאה. לפיד אמר "אנחנו רוצים שר חינוך שלא חושב שברוך גולדשטיין היה בסדר", והתייחס לחבירתו של פרץ לאיתמר בן גביר, "שר חינוך שלא חושב שזה בסדר להיכנס לבית תפילה ולבצע טבח. לרצוח 29 אנשים חפים מפשע. זה נראה לנו סביר לדרוש משר החינוך שהוא יהיה נגד רצח בדם קר".

לפיד לא הסתפק בכך, ושלח חיצים גם לעבר ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו: "אנחנו רוצים מדינה שבה ראש הממשלה והשרים שלו יהיו אנשים ישרים. אני לא מאמין שזו בכלל דרישה. אנחנו רוצים שראש הממשלה לא יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות. שהוא לא ישקר כל הזמן. שהוא לא ישתמש בשנאה ופחד. שלא יסית נגד האופוזיציה. נגד רשויות החוק"

כמו כן, לפיד המשיך את הקריצה של כחול לבן לציבור הדתי והניסיון לנגוס בקולות הצפים של הימין הדתי. "אנחנו רוצים מדינה שבה היהדות היא לא מה שמפריד בינינו, היא מה שמחבר בינינו", טען ח"כ לפיד, "שהיא לא סיבה לגזענות, אלא סיבה לסובלנות כלפי מיעוטים. שאין בה כפיה. זה עלבון ליהדות שהממשלה מנסה לכפות אותה. אלוהי ישראל לא זקוק לכפיה דתית. זו ההיסטוריה שלנו, המורשת שלנו, המסורת שלנו".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאם גם הוא הערב והתייחס לתסבוכת המשפטית של נתניהו: "בחודש אפריל נתניהו הולך למשפט. שלוש פעמים בשבוע הוא יישב על ספסל הנאשמים, מנותק מטלפון, מעוזרים, ומכל קשב למה שקורה במדינה. הוא יהיה שקוע כל כולו, במאבק על חירותו. בכל ערב הוא יישב עם עורכי הדין ולא עם הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל, או מנכ"לי משרדי הממשלה. הוא יהיה עסוק בעדויות וראיות, ולא בילדים שלכם. תראו לי אזרח ישראלי אחד שלא מוטרד מזה, לא משנה מה עמדותיו הפוליטיות. אולי בגלל זה נתניהו מטייל בעולם, בכל יום בטרמינל אחר ובבית מלון אחר, מנסה לגייס ספינים נואשים".

גם בוגי יעלון דיבר הערב בכנס והתייחס לפרשות סביב נתניהו: "אנחנו במשבר. איך התרגלנו לכך שאינטרסים לאומיים משועבדים לטובת אינטרסים פוליטיים אישיים הישרדותיים. 
איך התרגלנו לכך שמתווה מדיני בעל משמעות היסטורית, הופך לפארסה, בשל שיקולים פוליטיים.
איך התרגלנו לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים, שוחד, הפרת אמונים ומרמה. אנחנו בכחול לבן לא התרגלנו לזה ולכן אנו כאן, כי מדינת ישראל צריכה שינוי, מדינת ישראל חייבת שינוי"

גם גבי אשכנזי דיבר, וביקש להתייחס להתקדמות שעשתה מפלגתו מרגע הקמתה: "אף מפלגה מאז הקמת המדינה לא קיבלה מיליון ומאה חמישים אלף מצביעים", טען אשכנזי, "לפני קצת פחות משנה צעדנו פה בשביל הזה כל הרביעיה. איש לא חשב אז שנביא הישג כזה. אנחנו ממשיכים לחרוש  את הארץ- עד הניצחון. אנחנו שומעים ממצביעי ליכוד - 'די, נמאס, צריך שינוי, 40 שנה הצבעתי ליכוד. לא אצביע לביבי'. המדינה תקועה- אבל אנחנו במומנטום. אנשים רוצים לראות שינוי. נתניהו ילך לטפל במשפט שלנו. אנחנו נשרת את האזרחים. כפי שעשינו כל חיינו".

גנץ בכנס ראשי המטות

גנץ בכנס ראשי המטותצילום: אלעד גוטמן

אשכנזי הערב

אשכנזי הערבצילום: אלעד גוטמן

יעלון הערב

יעלון הערבצילום: אלעד גוטמן