עוצמה יהודית עתרה נגד כחול לבן: "קמפיין מסית"

בעקבות קמפיין "כל כך הרבה חרד"ל שאין לזה טעם", של כחול לבן בעיתוני סוף השבוע, בעוצמה יהודית טוענים כי "ההסתה של כחול לבן חצתה כל קו אדום". בנוסף, הוגשו תביעות נגד המפלגה בגין ביזוי דגל ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/20 13:01 ז בשבט התשפ

עוצמה יהודית עתרה נגד כחול לבן: "קמפיין מסית"
המודעה המדוברת בסוף השבוע, צילום: צילום שער העלון

מפלגת עוצמה יהודית עתרה היום (א') לועדת הבחירות המרכזית לכנסת נגד מפלגת כחול לבן בגין קמפיין נגד הציבור החרד"לי. בסוף השבוע האחרון, פרסמה כחול לבן מודעת קמפיין בעלוני השבת ובעיתוני סוף השבוע של הציבור הדתי, בו נראה דגל ישראל מלוכלך בממרח חרדל, לצד הכיתוב "כל כך הרבה חרדל שכבר אין לזה טעם".  

בתגובה, כאמור, עתרה עוצמה יהודית לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת נגד כחול לבן, בדרישה להורות לכחול לבן לחדול מהפרסומים, ולהפסיק לעשות שימוש במודעה. בכתב העתירה נכתב ביחס לקמפיין: "קמפיין שעושה שימוש פסול ומכוער בדגל המדינה, על מנת להשמיץ ולהסית נגד הציבור החרדי לאומי במדינת ישראל, ציבור מסור, אידאולוגי וערכי, הכל על מנת לנסות לקושש קולות במסע הבחירות לכנסת". 
עוד נטען בעתירה, כי מעבר להסתה המתקיימת בקמפיין כחול לבן נגד הציבור החרד"לי, בכחול לבן עברו על החוק האוסר לבזות את דגל המדינה, כאשר בכך שפרסמו אותו מלוכלך בצבעי ממרח חרד"ל, פגעו בסמל הלאומי של מדינת ישראל. 

בעוצמה יהודית אומרים: "ההסתה של כחול לבן חצתה כל קו אדום. ניתן לשער כיצד הייתה קמה כל מדינת ישראל על הרגליים, אם מפלגה כלשהי הייתה מפרסמת את דגל הקהילה הלהט"בית כאשר הוא מלוכלך, ומפרסמת פרסומים מסיתים נגד הקהילה. אך כנראה שבכחול לבן חושבים שמה שאסור ובצדק נגד כל אדם בישראל, מותר נגד הציבור החרד"לי. הגיע הזמן להציב לגנץ ולפיד קוים אדומים ולהגיד להם: עד כאן".

תלונות נגד כחול לבן: "עבירה על חוק הדגל והסמל"

באתר 0404 פורסם כי הקמפיין של כחול לבן, המציג את דגל המדינה מרוח בחרדל, הוא עבירה על "חוק הדגל והסמל", בשל ביזוי, לכאורה, של דגל המדינה. לשון החוק אומרת כי "הפוגע בכבוד דגל המדינה או בכבוד סמל המדינה, או גורם לפגיעה בכבודו, או משתמש בו באופן שיש בו כדי לפגוע בכבודו, דינו – מאסר עד שלוש שנים או כפל הקנס האמור בסעיף 61(א)(2) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 או שני הענשים כאחד".

בהמשך הגישו מספר אזרחים תלונות במשטרה נגד כחול לבן על הפרת החוק וביזוי דגל המדינה.