עימות נוסף בין אוחנה ומנדלבליט

שר המשפטים ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לאשר הקמת ועדה שתבחן את העברת המחלקה לחקירות שוטרים לאחריות הפרקליטות. מנדלבליט: "מדובר במהלך שאינו ראוי לטיפול ממשלת מעבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 08:43 ד בשבט התשפ

עימות נוסף בין אוחנה ומנדלבליט
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

המתיחות בין היועץ המשפטי לממשלה לשר המשפטים עולה מדרגה, אחרי שכבר ידעה כמה פיצוצים בעבר. על פי דיווח הבוקר (ה') ב'ישראל היום', השר אמיר אוחנה פנה למנדלבליט, וביקש ממנו לאשר הקמתה של ועדה, בראשות שופט, שתבחן את פעילות המחלקה לחקירות שוטרים במשטרה (מח"ש), ואת אפשרות העברתה לידי הפרקליטות. היועץ מתנגד בטענה כי מדובר בממשלת מעבר, שאינה יכולה לעסוק בשינויים כה מהותיים.

העילה להקמת הוועדה היא חקירת נסיבות מותו של סלומון טקה, והמהומות שבאו בעקבותיה. אוחנה הודיע אז כי הוא שוקל להקים ועדה שתדון בעניין המחלקה לחקירת שוטרים ובעיקר בכפיפותה לפרקליטות. על פי הדיווח, בימים האחרונים מבקש אוחנה להתקדם עם הקמת ומינוי הועדה ואף להביא אותה בקרוב לאישור הממשלה. כאמור, מנדלבליט מתנגד לכך בטענה כי מדובר בממשלת מעבר, וכי לא ניתן לעשות צעדים משמעותיים ומרחיקי לכת בימים כאלה.

הטענה המרכזית של אוחנה היא כי הפרקליטות הולכת יד ביד עם המשטרה, ולדידו, עלולה מח"ש הכפופה לפרקליטות לסבול משיקולים שאינם ענייניים, לכן, מבקש אוחנה לבחון האם כדאי להעביר אותה לכפיפות תחת גוף אחר. כמו כן, מתעקש השר שמי שיעמוד בראש ועדה שכזו יהיה שופט, על מנת להקנות לה סמכויות של ועדת חקירה.

אוחנה מבקש להביא את ההצעה להקמת הועדה לישיבת הממשלה בשבועיים הקרובים אך כאמור, מנדלבליט מתנגד לכך בטענה כי בתקופת ממשלת מעבר מדובר בצעד דרמטי ומשמעותי שאי אפשר לעשות אותו ללא מינוי שר משפטים קבוע.