גורם מדיני על מנדלבליט: "יכול לבקש מה שהוא רוצה"

גורם מדיני בכיר התייחס לשאלה מה יקרה אם היועץ המשפטי לממשלה יעכב את החלת הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון, ואמר כי "מנדלבליט יכול לבקש מה שהוא רוצה, אנחנו מכתיבים את המדיניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/20 07:45 ג בשבט התשפ

גורם מדיני על מנדלבליט: "יכול לבקש מה שהוא רוצה"
נתניהו ומנדלבליט. יעכב את יישום 'עסקת המאה'?, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

האם שאלת החלת הריבונות ביהודה ושומרון, המיועדת, על פי ראש הממשלה, להיות החלק הראשון ב'תכנית המאה', שנחשפה אמש, מיושם בשטח, תעוכב על ידי היועץ המשפטי לממשלה? אביחי מנדלבליט כבר הספיק להתייחס לסוגיה, זמן קצר לאחר חשיפת התכנית על ידי הנשיא טראמפ, כשהשתתף בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב.

מנדלבליט השיב על השאלה בנוגע להחלת הריבונות כעת, בתקופת הממשלה הזמנית והבחירות, כי "צריך לסייע לממשלה ליישם את מדיניותה, אך להקפיד על ריסון בממשלת מעבר. נראה מה הדחיפות של הנושא. נשמע ונחליט".

 "בסיטואציה שאנחנו נמצאים זו דוגמה קלאסית של תפקיד היועמ"ש, ויש לו חמישה כובעים אבל שני עיקריים, אחראי על התביעה והיועמ"ש. תפישת העולם שלי היא, אני נסמך על דורות, אני צריך לסייע לממשלה לממש את המדיניות ויש כללים, כשמדובר בממשלת מעבר בוודאי שיש צורך בהקפדה על ריסון", הוסיף מנדלבליט.
לדבריו, "ברגע שתגיע בקשה נבחן את זה. מצד שני, בממשלת מעבר יש דברים שאפשר לעשות והיו דברים מעולם, נחכה לשמוע מה הבקשה אם תגיע כזו, נראה מה הדחיפות, למה לא לחכות עד אחרי הבחירות ועל בסיס זה נקבל את ההחלטות, אני לא שולל כלום".

הבוקר (ה') התייחס גורם מדיני בכיר לשאלה, ואמר ל'כאן 11', כי "היועץ יכול לבקש מה שהוא רוצה. אנחנו נקבל את ההחלטות".

הגורם התייחס גם לשאלה האם הדרג הביטחוני והצבאי יתנגד לנושא החלת הריבונות, מטעמים ביטחוניים, ואמר כי "אנחנו מכתיבים את המדיניות. לא שאלנו את ראשי מערכת הביטחון לגבי עמדתם. הודענו להם שהם צריכים להיערך לאפשרות שישראל תספח את היישובים תוך כמה ימים, והם יצטרכו לבצע את המדיניות בשטח".