התגובות לנאום גנץ משני צידי המפה הפוליטית

אחרי נאומו של יו"ר כחול לבן, שבו הודיע כי ייסע לארה"ב וכי הוא רואה חשיבות בתכנית המאה. בשמאל מסתייגים מעט מהנסיעה "לא הנסיעה חשובה - אלה חידוש תהליך השלום", "ברור שזה תעלול בחירות". בעוצמה יהודית הגיבו על ההשתלחות בימין "החשש של גנץ ברור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/20 20:56 כח בטבת התשפ

התגובות לנאום גנץ משני צידי המפה הפוליטית
בני גנץ., צילום: פלאש 90

אחרי שיו"ר כחול לבן בני גנץ בנאום קמפיין מודיע בניגוד להודעות המקדימות כי הוא יגיע לארה"ב וייפגש עם הנישא טראמפ על סוגיית "תכנית המאה". מגיעות התגובות משני צידי המפה הפוליטית. גנץ נותר עם מסר לא חד וברור עם הוא בעד התכנית או לא, היות שמצד אחד הוא נוסע אך מאידך אמר כי יש לעשות "הסדר מוסכם עם הפלסטינים". כעת מגיעות התגובות במחנה השמאל.

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ: "אני מאחל לבני גנץ בהצלחה בנסיעתו לארה״ב, אך עמדתינו היא כי לא הנסיעה חשובה - אלה חידוש תהליך השלום שיחל בממשלה החדשה שתקום אחרי הבחירות; לאחר הבחירות תקום ממשלה של שינוי ותקווה שתקבל לגיטימציה ציבורית להגיע להחלטות שיקבעו את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "פחות חשוב מה גנץ יגיד על הזמנת טראמפ. ברור שזה תעלול בחירות. יותר חשוב שיגיד מה עמדתו בעניין פתרון הסכסוך. לימין יש עמדה ברורה - התנחלויות, סיפוח. גם לנו יש עמדה ברורה - מומ ישיר על פתרון שתי המדינות והתנגדות לסיפוח חד-צדדי. ומה עמדת כחול-לבן? בורחים מהמדיני כמו מאש. זה לא רציני" 

בעוצמה יהודית הגיבו על האיום לכאורה, כי בן גביר יהיה שר משפטים: "החשש של גנץ שאיתמר בן גביר יכהן כשר המשפטים ברור. כשבן גביר ימונה למשפטים, החגיגה של השמאל הקיצוני במערכת המשפט תסתיים – ומזה בדיוק גנץ חושש. המחנה הלאומי יצטרך להכריע בבחירות הקרובות: או ממשלת שיתוק של ליכוד-כחול לבן, או ממשלת ימין חזקה של ביבי-בן גביר".