מוטי יוגב תוקף: "הרב רפי דאג רק לעצמו"

שבוע לאחר הגשת הרשימות, ח"כ מוטי יוגב שובר שתיקה ויוצא נגד יו"ר הבית היהודי: "נוכחותו של הרב פרץ מהווה נזק מוסרי ואלקטורלי", מסביר מדוע לא הסיר את שמו מהרשימה, אך לא מוכן להצהיר שיצביע ל'ימינה'

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/20 08:35 כה בטבת התשפ

מוטי יוגב תוקף: "הרב רפי דאג רק לעצמו"
מוטי יוגב, צילום: פלאש 90

שבוע לאחר שהודיע כי הוא פורש מרשימת מפלגת ימינה, חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) מסביר מדוע הוא טרם הסיר את מועמדותו מהרשימה, יוצא נגד הרב רפי פרץ וטוען כי אסור לו להמשיך להנהיג את המפלגה: "הוא מהווה פגיעה מוסרית ואלקטורלית קשה בציבור הציונות הדתית". 

"צר לי מאוד שראש המפלגה, הרב פרץ, גילה לכל דרכו הפוליטית חוסר יושרה. והנה הגענו לשפל חבר תקדים במפלגה", הסביר יוגב בראיון הבוקר (ד') לרשת ב' והוסיף: "כל חיי פעלתי לאיחוד כל הכוחות בציונות הדתית. מה שעמד לנגד עיניי היה לאחד את הבית היהודי עם האיחוד הלאומי. הדבר היחידי שעמד לנגד עיניו של הרב פרץ זה שימור מקומו עצמו". 

יוגב טען כי פרץ צריך לפנות את מקומו: "טוב יהיה אם הוא לא יהיה הראש של הבית הציוני דתי, יש לי הערכה רבה אליו כראש מכינה, אבל לא כמנהיג הבית היהודי", וטען כי יו"ר מפלגתו ניסה להדיח אותו: "היה ניסיון לדחוק אותי בכל מיני אמצעים ודרכים שונים על ידי חבירה למפלגת מדף ושיבוץ ח"כ לשעבר עידית סילמן במקום שלי".

ח"כ יוגב הסביר כי, חרף ההצהרות על פרישה, הוא לא יסיר את שמו מרשימת ימינה, בה הוא משובץ במקום ה-11: "פעילים בבית היהודי דחקו בי להישאר", אך לא הצליח להצהיר כי הוא יצביע לרשימה.