למרות ההצהרות: מוטי יוגב עדיין לא פרש מרשימת ימינה לכנסת

יוגב הצהיר כי יסיר את מועמדותו לכנסת ה-23, אך טרם הגיש את מכתב הבקשה ליו"ר ועדת הבחירות. בימינה לא חיכו וכבר הסירו אותו מפרסומי הקמפיין. מלשכת יוגב לא נמסרה תגובה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/01/20 15:39 כד בטבת התשפ

למרות ההצהרות: מוטי יוגב עדיין לא פרש מרשימת ימינה לכנסת
חברי הבית היהודי בפגישה ראשונה מאז הבחירות, צילום: הותר לשימוש

בערב הגשת הרשימות, הצהיר ח"כ מוטי יוגב כי הוא יסיר את מועמדותו לרשימת ימינה לכנסת בשל הצבתו בעשירייה השנייה, אולם יוגב טרם הגיש את מכתב הבקשה להסרת שמו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, כך שהוא עדיין מוצב במקום ה-11 ברשימה. מלשכת יוגב לא נמסרה תגובה

בימינה לא חיכו למכתב הרשמי וכבר הסירו את תמונתו ושמו של יוגב מפרסומי הקמפיין והציבו במקומו את הבאים בתור-שולי מועלם מהימין החדש ויוסי כהן מהאיחוד הלאומי, אולם על פי הסקרים האפשרות שלהם לכהן בכנסת ה-23 היא מזערית ביותר. 

צילום: יח"צ

מספר ראשי סניפים חברי מועצות וסניפים המקורבים ליוגב הפצירו ביוגב להשאיר את שמו ברשימת המפלגה: "מתוך הוקרה והערכה לפועלך הרב משך השנים, זמינותך ללא קץ ומסירותך לטובת הבית היהודי, אנו מבקשים ממך שלא תסיר את מועמדותך מהכנסת הבאה. אנו מודעים לכל התרגילים המלוכלכים שנעשו על מנת להדיח אותך, המועמד היחיד מטעם הבית היהודי שנבחר על ידי ציבור רחב, ואנו קוראים לך - מנע מהם את התענוג שבמחיית שמך מהרשימה. אל תתן להם את הנצחון הזה".

בקשת ראשי הסניפים מאפשרת ליוגב 'לרדת מהעץ' בטענה שהשטח מפציר בו להישאר. עוד הוסיפו ראשי הסניפים: "אמש הכריזה הנהלת המפלגה על קיום בחירות לראשות המפלגה. החלפת יו"ר המפלגה הכרחית לחידוש האמון שלנו במפלגה ואנו רואים בך המועמד הראוי לעמדה זו. אנחנו חוששים שאם תוותר להם כעת ותסיר את שמך מרשימת המועמדים, הדבר יקשה עליך להגיע לעמדת פתיחה טובה לקראת המירוץ החשוב הזה". 

בהצהרה לתקשורת הסביר יוגב מדוע הוא החליט להתפטר: "ראש המפלגה רפי פרץ גילה, לאורך כל דרכו הפוליטית, חוסר יושרה, חוסר מנהיגות, ופעל בניגוד לרצון הציבור שבשמו נבחר, הוא לא ראוי להיות שליח ציבור. ראש המפלגה ניצל חוקה שאפשרה לו ולמנכ”ל המפלגה לעשות במפלגה כראות עיניו ולגנוב אותה מבוחרי המפלגה ונבחריה. לאחר מאמצים רבים של ניסיונות לעבוד מתוך יושרה ושיתוף, במציאות בה היו"ר רפי פרץ עושה ברשימות המועמדים כרצונו, החלטתי שלא להתמודד לכנסת הנוכחית, במפלגה שבראשה עומד אדם שאינו ישר בלשון המעטה אינה מתנהלת ע"פ מידת האמת, הצדק והחברות."