"ההצעה של סמוטריץ' היא ספין פוליטי"

ח"כ עמיר פרץ תוקף את בקשת שר התחבורה לנצל את כינוס המליאה בכדי להחיל ריבונות בבקעת הירדן. "עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממשא ומתן ומהסדר כולל, ולא במחטף"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/01/20 07:28 כד בטבת התשפ

"ההצעה של סמוטריץ' היא ספין פוליטי"
פרץ. תוקף את סמוטריץ', צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ תוקף את הצעתו של סמוטריץ' לקיים דיון בנושא סיפוח הבקעה, זאת לאחר שסומטריץ' דרש להעלות את זה על סדר היום בדיוני החסינות. ״ההצעה של סמוטריץ' היא ספין פוליטי חסר אחריות שמעיד כיצד תראה הממשלה הבאה ולכן חייבים להקים ממשלה אחרת. עתיד בקעת הירדן צריך להיקבע כחלק ממו״מ ומהסדר כולל, ולא במחטף. אני מצפה שכחול לבן יודיעו על התנגדותם כדי שהמשחקים המסוכנים של סמוטריץ' יגדעו בעודם באיבם.״

כזכור, אמש שיגר סמוטריץ' מכתב לנתניהו ובו הוא מבקש לנצל את כינוס המליאה לאישור החלטת ממשלה על החלת ריבונות על בקעת הירדן. סמוטריץ' אמר כי "ישראל ביתנו וכחול לבן חושבים שאפשר לקבל החלטות חשובות ועקרוניות בזמן ממשלת מעבר. אני בעד. אבל לא פוליטיקה  אלא מהות. החלת הריבונות על בקעת הירדן היא אחד הצעדים הציוניים החשובים שעומדים על סדר היום ואם כחול לבן קורצת לימין ניתן לה הזדמנות להוכיח את זה".

סמוטריץ

סמוטריץ'. ספין או מהות?צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נזכיר, כי לפני כחודש שיגר השר סמוטריץ' לראש הממשלה מכתב ובו פרש את המתווה משפטי להחלת הריבונות על בקעת הירדן בתקופת בחירות. המתווה כולל החלטת ממשלה ואישורה במליאת הכנסת. כך ניתן יהיה לוודא שמהלך הריבונות בבקעת הירדן יובא בקונצנזוס ציבורי רחב.

מנגד, בימינה מגיבים לפרץ וטוענים: "אם עבור חסינות מותר לכנס את המליאה בתקופת ממשלת מעבר, אז כל שכן כדי לנצל את ההזדמנות ההיסטורית למהפך ביחס של מדינת ישראל אל ההתיישבות.
חבל שיו''ר המפלגה אשר הקימה את ההתיישבות היהודית בבקעת הירדן היום, לאחר חבירתה לשמאל הקיצוני, אינה מסוגלת אפילו להתנער מתומכי טרוריסטים כמו היבה יזבאק.
ימינה קוראת להביא את החוק להחלת הריבונות בבקעת הירדן לדיון ובכך להביא להישג היסטורי כבר בכנסת הנוכחית."