ליברמן: "הציונות הדתית מקצינה ומאמצת נורמות חרדיות"

יו"ר ישראל ביתנו שוחח עם עיתונאים מהתקשורת הדתית, ותקף את הציבור הדתי-לאומי ("הפכה לערב רב") ואת הפוליטיקאים שלה. על החרדים: "רימו אותי פעם אחר פעם". אבל הצהיר: "לא יהיו בחירות בפעם הרביעית"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 20/01/20 15:30 כג בטבת התשפ

ליברמן: "הציונות הדתית מקצינה ומאמצת נורמות חרדיות"
אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שוחח היום (ב') עם עיתונאים ואנשי תקשורת מהציונות הדתית ומכלי התקשורת המזוהים עם המגזר, והבטיח כי מדינת ישראל לא תלך לבחירות בפעם הרביעית. ליברמן תקף את המפלגות החרדיות וטען כי רימו אותו בנושא הגיור ובנושא מתווה הכותל, ומתח ביקורת על ההקצנה, לדבריו, בציונות הדתית.

"החרדים רימו אותי פעם אחר פעם בשני סעיפים", אמר ליברמן. האחד - מתווה הכותל, והשני - הסדרי גיור. התחייבתי לקבל את דו"ח ניסים (המתווה לקיום חוק גיור חדש בישראל, מ.כ.), אבל ליצמן לא קיבל אותו", אמר יו"ר ישראל ביתנו

ליברמן התייחס גם לנושא גיוס בני הישיבות, ואמר כי "גפני ודרעי אמרו שהם יוכלו לחיות עם חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, גם אם לא יתמכו. הם עשו טריקים פוליטיים כדי שהחוק יעבור בקריאה ראשונה, ואז חזרו בהם". עוד הוסיף כי "החרדים מטרפדים את הבחירות של רבנים מהציונות הדתית. אין נציגים ברבנות הראשית מיהודה ושומרון".

בהמשך דבריו תקף ליברמן את הציונות הדתית, וטען כי יש הקצנה בקרב מצביעיה. לדבריו, "החרד"לים הלכו והקצינו, בציונות הדתית הפכו לערב רב". עוד טען כי "הציונות הדתית מאמצת את הנורמות החרדיות, זו סטייה מהמסלול".

"נתניהו לא נלחם על יהודה ושומרון, אלא על הישרדותו האישית", תקף יו"ר ישראל ביתנו, והפנה חיצים גם אל מנהיגי מפלגות המגזר: "פרץ וסמוטריץ' לא מתקרבים לרמה של זבולון המר בהשכלה או בגישה".

בתגובה לדברים אמרו במפלגת ימינה: "איווט הוא אדם נטול הישגים בכנסת ובממשלה, אדם שבמשך 20 שנותיו בפוליטיקה רק דיבר ולא עשה דבר.
כל מטרתו היא להשניא ולשסות כנגד הציבור הדתי בישראל.
רק עם ימינה תוקם ממשלת ימין חזקה. רשימת ימינה היא רשימה של אנשי עשייה עם רקורד מוכח והיא מהווה מפלגה עבור דתיים וחילונים כאחד".