עתירה לוועדת הבחירות: לפסול ח"כית מהרשימה המשותפת בשל תמיכה בטרור

ח"כ אופיר כ"ץ הגיש עתירה בשם הליכוד, יחד עם ישראל ביתנו, לפסול את ח"כ היבא יזבק, בשל "תמיכה עקבית בפעולות טרור". בכחול לבן הודיעו כי יצביעו בעד הפסילה. אחמד טיבי: "כל הטענות נגדה נשמעו ונדחו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/01/20 20:26 כא בטבת התשפ

עתירה לוועדת הבחירות: לפסול ח"כית מהרשימה המשותפת בשל תמיכה בטרור
ח"כ היבא יזבק, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

האם חברת הכנסת היבא יזבק, מהרשימה המשותפת, תיפסל מריצה לכנסת? ח"כ אופיר כ"ץ מהליכוד הגיש הערב (מוצ"ש) עתירה לוועדת הבחירות המרכזית לפסול את יזבק, בשל תמיכה "באופן סיסטמטי לאורך שנים בטרוריסטים ובמרגלים אשר ביצעו פשעים נוראיים כלפי מדינת ישראל ותושביה", כפי שנכתב בעתירה.

עוד כתב ח"כ כ"ץ: "אין מקום בכנסת ישראל למי שתומכת ברוצח משפחות שרוצץ גולגולת של ילדה בת 4 עם כת של רובה, במרגלים לטובת ארגון הטרור חיזבאללה ובמחבלים שיורים לעבר אזרחים. החובה המוסרית שלנו היא להדיח את היבא יזבק ולא לאפשר לאנשים כאלו לייצג את מדינת ישראל".

בישראל ביתנו הצטרפו לעתירה, ובכחול לבן הודיעו כי יצביעו בעד הפסילה, מה שמביא לרוב בעד פסילתה של יזבק בוועדת הבחירות. אם אכן תיפסל, יעבור הנושא באופן אוטומטי לדיון בבית המשפט העליון.

ח"כ אחמד טיבי, חברה של יזבק לסיעה, הגיב לעתירה וכתב: "הכנסת שהצדיעה למאיר הרציון ששחט וטבח  במשפחה בדואית במו ידיו מתאמצת לפסול את ח"כ היבה יזבק בגלל שיתוף פוסט לפני שנכנסה לכנסת. היבה היא חברת כנסת חרוצה ונבחרת ציבור המשרתת את בוחריה נאמנה". עוד כתב טיבי: "תמיכה אפשרית של כחול לבן בפסילתה של ח"כ יזבק תהיה התפתחות חמורה ושלילית ותהווה עקיפה של הליכוד מימין. כל הטענות שהושמעו נגד חכ יזבק נדחו על ידי ועדת הבחירות המרכזית אז וגם הושמעו בעליון".