ראשי מוסדות, תנועות וארגוני החינוך של הציונות הדתית: בטלו את גזירת הפילוג

ראשי מוסדות, תנועות וארגוני החינוך של הציונות הדתית פנו לפני שעה קלה לראשי מפלגות הציונות הדתית בקריאה דחופה למנוע את הפיצול המסתמן בין המפלגות בבחירות הקרובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/20 12:33 יח בטבת התשפ

ראשי מוסדות, תנועות וארגוני החינוך של הציונות הדתית: בטלו את גזירת הפילוג
הרב רפי פרץ ונפתלי בנט , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

קריאה וזעקה לראשי מפלגות הציונות הדתית: בטלו את גזירת הפילוג. המחלוקת תביא להרס, חורבן ושסע בלתי ניתן לאיחוי. ראשי מוסדות, תנועות וארגוני החינוך של הציונות הדתית פנו לפני שעה קלה לראשי מפלגות הציונות הדתית בקריאה דחופה למנוע את הפיצול המסתמן בין המפלגות בבחירות הקרובות.

מצ"ב המכתב שהועבר היום לראשי המפלגות, עליו חתומים מנכ"ל מוסדות אולפנות וישיבות בני עקיבא אלחנן גלט, מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל, מנכ"ל רשת צביה ינקי פרידמן, מנכ"לית פורום המדרשות התורניות לבנות ד"ר יעל אריאלי, מנכ"ל קרן קהילות ליאור ליפשיץ, מזכ"ל תנועת הנוער אריאל דביר עמיאור ויו"ר מפעלות הציונות הדתית צבי צויבל.

"אנא ה' הושיעה נא!
אנו ראשי מוסדות, תנועות וארגוני החינוך של הציונות הדתית מקימים קול זעקה מרה כנגד התנהלות המנהיגים הפוליטיים של הציונות הדתית.  
המחלוקת ביניכם קורעת את הציבור הציוני דתי ותביא לשסע חברתי שיהיה כמעט בלתי ניתן לאיחוי. אנו נפגשים מדי יום פנים אל פנים עם תלמידינו ובוגרינו ורואים מקרוב את השבר הגדול.  
אנו פונים אליכם בתחינה בשעות האחרונות לפני סגירת השער - בטלו את גזרת הפילוג שנכפתה עלינו והצילו את העם והארץ. 
באם חלילה תסרבו לעשות זאת – עליכם יהיה לעמוד מול הציבור הדתי לאומי על מנת להסביר לכולנו את דבר ההרס והחורבן שעלול הדבר להביא עלינו.
אנא ה' הצליחה נא".

גם מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורתוקורא לבית היהודי להתאחד ללא בן גביר לימין החדש:"אסור להחמיץ את השעה- למפלגה גדולה ומאוחדת של הציונות הדתית,  אשר מניפה את דגלי "הקודש האומה והאדם" (כדברי הרב קוק), יש סיכוי להשפיע ולעשות שינוי לטובה." והוסיף בדאגה כי "המצב הנוכחי עלול למחוק את הבית היהודי מהמפה הפוליטית"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן