ניר אורבך: "כולנו חרדים לגורלו של הבית היהודי"

מנכ"ל מפלגת הבית היהודי יוצא במסר אל פעיליו:"הגענו לישורת האחרונה. בשלב זה הכל פתוח" אורבך הביע מורת רוח מההתנהגות האלימה שהייתה בישיבת מרכז, וביקש לשמור כל אחד על כבוד רעהו ולהשתמש בלשון נקיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/20 11:34 יח בטבת התשפ

ניר אורבך: "כולנו חרדים לגורלו של הבית היהודי"
ניר אורבך, צילום: מאיר אליפור

מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך הוציא הודעה לכלל הפעילים וחברי המרכז של הבית היהודי, והודיע כי רגע לפני סגירת הרשימות על חברי המפלגה לנהוג באיפוק ובכבוד. במרכז המפלגה הרוחות בימים האחרונים גועשות עקב מצבה של המפלגה שנכון לרגע זה נותרת מחוץ לאיחוד עם הימין החדש והאיחוד הלאומי. המצב הוביל עד לכדי אלימות בישיבת מרכז שנערכה.

אורבך מנסה להרגיע את הרוחות ומביע אמון במפלגה בין אם תישאר מחוץ לאיחוד ובין תהיה חלק ממנו. "הגענו לישורת האחרונה. בשלב זה הכל פתוח. גם הליכה נפרדת עם רשימה חזקה וחיבורים ששומרים מחד על נציגי ונציגות הבית,  ומאפשרים להרחיב שורות ולהחזיר עוד ועוד אנשים ונשים שיתנו אמון ויצביעו לרשימה, מאידך. וגם ריצה משותפת ברשימה גדולה ומאוחדת. עקרונות הרכבת הרשימה הם על בסיס ההחלטות שהתקבלו במרכז המפלגה. מטבע הדברים יש מגעים שילכו ויתגבשו לקראת חלקו השני של היום המורכב והמאתגר הזה" 

עוד הוסיף: "כולנו חרדים לגורלו של הבית היהודי ולגורלה של הציונות הדתית. יהיו היום הרבה ספינים שיוציאו כל הצדדים. אנחנו ממוקדי מטרה וחדורי תחושת שליחות ונתעלם מכל רעשי הרקע". כמו כן הביע מורת רוח על התקרית בישיבת מרכז המפלגה "התמונות מישיבת המרכז שלשום עוד טריים בזכרון. לצערי, הם האפילו על המפגש העוצמתי של כחמש מאות אנשים ונשים רתומים, מעורבים ותורמים. הרבה הרבה יותר מכל מפלגה אחרת. יש מחלוקות וויכוחים בתוך הבית וזה טבעי ובריא. אנו מבקשים, דווקא ביום הזה, נשמור כל אחד על כבוד רעהו ונשתמש בלשון נקיה, מכובדת ומכבדת גם בויכוחים היותר קשים".