נתניהו הציע לרב דרוקמן את ראשות הבית היהודי

במסגרת המאמצים של נתניהו לגרום לאיחודים בין מפלגות הימין, הציע ראש הממשלה לרב חיים דרוקמן לעמוד בראשות הבית היהודי, בכדי שהאיחוד יעשה. הרב דרוקמן הגיב בשלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/20 08:46 יח בטבת התשפ

נתניהו הציע לרב דרוקמן את ראשות הבית היהודי
צילום: כיפה

על רקע הניסיונות להביא לאיחוד בימין, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן להחליף את הרב רפי פרץ ולעמוד בראשות הבית היהודי. אמש (ג') פנה נתניהו לרב בתקווה כי יעזור להוביל אחדות בין כל מפלגות הימין, מתוך חשש שאחת הרשימות כנראה לא תעבור, במיוחד לאור העובדה כי בשמאל כן הוחלט על ריצה משותפת בין העבודה למרצ.

לשם כך נתניהו הציע לרב דרוקמו בן ה-87 לעמוד בראש מפלגת הבית היהודי, בתקווה כי הוא ישפיע על החיבור, הרב דרוקמן סירב להצעה.

זהו ניסיון נוסף של הפעלת לחץ מצד ראש הממשלה על בנט וסמוטריץ' לחבור למפלגת הבית היהודי. אתמול בניסיון אחר איים ראש הממשלה על בנט כי אם לא יחבור תפקידו כשר הביטחון איננו מובטח בממשלה הבאה, וכן אמר את אותם הדברים לסמוטריץ' לגבי תפקידו כשר התחבורה.

בליכוד אמרו: ""לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את 'עוצמה' החוצה ממפלגתו. לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין. כפי שאורלי לוי מצאה את עצמה באותה מפלגה עם תמר זנדברג ממרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואיסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין".