סמוטריץ': "חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה"

לאחר האיחוד במחנה השמאל, יו"ר האיחוד הלאומי עקץ את הימין החדש וטען כי הפילוג במחנה הוביל לכך שלא קמה ממשלת ימין בבחירות הראשונות. גם בבית היהודי שלחו מסר מאחד: "אנו קוראים לכל השותפים להתכנס ולהגיע להסכם בהקדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/20 08:40 טז בטבת התשפ

סמוטריץ': "חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה"
ימינה סבב ב', צילום: יח"צ

בעקבות האיחוד במחנה השמאל, יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'‏ טען כי גם הצד הימני של המפה הפוליטית צריך לאחד שורות ושלח עקיצה ליושבי הראש של הימין החדש. 

"אחרי האיחוד בשמאל, אבל גם בלעדיו, אנחנו חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה. גם הבוקר אני ממשיך לחתור אל היעד הזה, בכל דרך ומכל כיוון אפשרי. הימין לא יסלח למי שימנע את האיחוד הזה ויוריד לטמיון עשרות אלפי קולות". צייץ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו ועקץ את בנט ושקד על ההחלטה לערוק לימין החדש:  "זו הרי הסיבה שעד היום אין לנו ממשלת ימין אחרי הבחירות הראשונות". 

גם הבית היהודי הגיבו לאיחוד בשמאל: ״מרגע שהוכרזו בחירות נוספות פעלנו למען איחוד כולל במפלגות מימין הליכוד. האיחוד בשמאל מחייב את כולנו לאחריות - יש סכנה ממשית לממשלת הימין. אנו ממשיכים לפעול כל העת כדי שאיחוד כזה יצא לפועל. אנו קוראים לכל השותפים להתכנס ולהגיע להסכם בהקדם.״

גורם בליכוד דחק בימין לנהוג כמו מפלגות השמאל: "זוהי העת של הימין להתאחד. נפתלי בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את כל מפלגות הימין על מנת למנוע אובדן מנדטים מיותר בפעם השלישית. מאמינים שהאחריות תגבר על השיקולים האישיים".