טרם פסל עצמו: יועמ"ש הכנסת ישמש עד תביעה במשפט נתניהו

לאחר שאמיר אוחנה דרש ממנו שלא להגיש חוות דעת בעניין נתניהו עקב ניגוד עניינים, איל ינון ישמש עד במשפט נתניהו, וטרם פסל עצמו מעדות זו. במקביל - אשתו חלק מצוות חקירת נתניהו

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 09/01/20 17:41 יב בטבת התשפ

טרם פסל עצמו: יועמ"ש הכנסת ישמש עד תביעה במשפט נתניהו
נתניהו. יתקיים דיון בחסינותו?, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

האם איל ינון יוכל להגיש חוות דעת כשרה בעניין נתניהו? עמית סגל מדווח לפני דקות אחדות כי ינון משמש עד תביעה במשפט נתניהו. בנוסף לכך, אשתו של ינון, עו"ד עמית מררי, הינה חלק מהצוות המטפל בחקירות נתניהו, זאת כאשר בעלה משמש עד תביעה במשפט.

דיווחו של סגל מגיעה לאחר שהיועץ המשפטי  לכנסת אמר כי הוא מכין את חוות דעתו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ושהיא צפויה להיות מוכנה ליום ראשון. ינון טען בהודעתו כי אינו נמצא בניגוד עניינים, וכי הוא יכול מבחינה חוקית להגיש את חוות הדעת. 

דבריו של ינון מגיעים לאחר דרישה של שר המשפטים אמיר אוחנה, שינון איננו יכול כלל התעסק בחסינות נתניהו. אוחנה ציין את הקשר של ינון לעו"ד עמית מררי כדבר שיוצר ניגוד עניינים בחוות דעתו של ינון, אך לאחר דיון זה, נראה כי ניגוד העניינים אכן בעיית במיוחד, שכן ינון עצמו משמש עד תביעה במשפט, כאמור.

נציין, כי במידה וינון מגיש חוות דעת שמאפשרת הקמת ועדה שתדון בחסינות נתניהו, הדבר מגלגל את ההחלטה הסופית לפתחו של אדלשטיין שיצטרך להחליט אם הוא מאמץ את חוות דעתו של ינון, ומאפשר דיון בחסינות נתניהו, זאת פחות מחודשיים לבחירות. במידה ודיון בחסינות נתניהו אכן מתקיים, תסריט בו ראש הממשלה יכהן תוך כדי ישיבה על ספסל הנאשמים איננו מופרך כלל.