בבית היהודי מתכוננים לאפשרות שלא יהיו עוד חיבורים

סניף ירושלים של מפלגת הבית היהודי התכנס אמש לפגישה דרמטית במיוחד לקראת הצבעת מרכז הבית היהודי ביים שני הבא. בפגישה דנו על האפשרות שהאיחוד הלאומי בסוף לא יתאחד עם המפלגה ובחנו את האלטרנטיבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/20 08:00 יב בטבת התשפ

בבית היהודי מתכוננים לאפשרות שלא יהיו עוד חיבורים
צילום: דוברות הבית היהודי

סניף ירושלים של מפלגת הבית היהודי התכנס אמש (ד') לפגישה דרמטית במיוחד לקראת הצבעת מרכז הבית היהודי ביים שני הבא, בו תעלה שאלת האיחוד עם עוצמה יהודית. בפגישה נכחו יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ, הרב איתן אייזמן, מייסד רשת צביה, ח"כ לשעבר הרב אלי בן דהן ונציגים הסניף.

מדובר בסניף הגדול ביותר של מפלגת הבית היהודי ואחד הדומיננטיים. הסניף התכנס על רקע המהלכים האחרונים והסערה במפלגה. לאחר דיון, שהתקיים חלקו בנוכחות הרב פרץ, התקבלה החלטה משותפת של הסניף לתמוך באופן מלא בהנהגת המפלגה ביחס למהלכים שנעשו, בראשם חתימת ההסכם עם עוצמה יהודית ואף המהלכים עתידיים שצפויים בשבוע הקרוב, לאור העובדה כי ריצה משותפת עם מפלגת תקומה נראת פחות מציאותית כעת, לאחר התעקשותו של בצלאל סמוטריץ שלא להצטרף לריצה עם הבית היהודי.

הרב רפי פרץ סיפר לחברי הסניף על המהלכים שנעשו מאחורי הקלעים ושיתף האילוצים שהביאו את הנהגת המפלגה לחתום עם עוצמה יהודית, במקום עם מפלגת תקומה. לדבריו בצלאל סמוטריץ חזר שוב ושוב כי הוא אינו מעוניין בריצה עם הבית היהודי, מה שהוביל למבוי סתום במגעים בין המפלגות. נכון לעכשיו, הסביר הרב פרץ, הנחת היסוד היא סמוטריץ מתבצר בהתעקשותו שלא לחבור לבית היהודי והם מצידם מנהלים מגעים עם מספר דמויות, ביניהם דמויות פופולריות המזוהות עם הציבור החרד"לי, המטרה לאיידס את המקום השני באיחוד.

בנוסף להחלטת הסניף לתמוך בהנהגת המפלגה בהצבעה בשבוע הבא, והודעה כללית על תמיכה הרב רפי פרץ, הוחלט לדרוש שינוי חוקה למפלגת הבית היהודי והקמת וועדה ציבורית שתגבש חוקה חדשה, חצי שנה לאחר הקמת הממשלה הבאה.

לפי הבית היהודי מדובר בתמיכה משמעותית לרב רפי פרץ, בפרט לאור חילוקי הדעות הקודמים שהיו בינו לבין סגנית ראש העיר ירושלים ויו"ר הסניף חגית משה.