ראשי גוש השמאל נפגשו: "יש לעשות הכל כדי לקדם במהירות את האיחוד"

עמיר פרץ וניצן הורוביץ נפגשו, כל אחד בנפרד, עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. הורוביץ: "החיבור המתבקש ביותר הוא בין המחנה הדמוקרטי לעבודה". פרץ: "כחול לבן צריכים להחליט מי השותפים האמיתיים שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/20 12:56 יא בטבת התשפ

ראשי גוש השמאל נפגשו: "יש לעשות הכל כדי לקדם במהירות את האיחוד"
עמיר פרץ וניצן הורוביץ. יש סיכוי לאיחוד?, צילום: הותר לשימוש

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ח"כ ניצן הורוביץ, נפגש היום (ד') עם יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. בפגישתם קרא הורוביץ לגנץ להמשיך ולהבהיר שבלי איחוד בין המחנה הדמוקרטי לבין העבודה נתניהו עלול לנצח.  

"אפשר לסכם על הליכה משותפת של המחנה הדמוקרטי והעבודה בתוך זמן קצר. שמחתי שגנץ מסכים איתי לחלוטין בעניין זה. אנחנו בעד כל איחוד בגוש. החיבור המרכזי והמעשי שעל הפרק הוא בין המחנה הדמוקרטי לעבודה. יש לעשות הכל כדי לקדם במהירות את האיחוד המתבקש הזה".

הורוביץ וגנץ סיכמו כי יפעלו בכל הכוח לכינון ועדת הכנסת כדי למנוע חסינות ממי שנאשם בעבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. הורוביץ אמר בנושא: "נעשה הכל בזירה הפוליטית והמשפטית לכינון הוועדה מיד ולקבלת החלטות. יו"ר הכנסת צריך לפעול בהתאם לחוק ובהתאם לרצון חברי הכנסת. אם לא יעשה כן, נתמוך בהחלפתו".

 בני גנץ

בני גנץצילום: פלאש 90, מרים אליסטר

מוקדם יותר נפגש גנץ עם יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, שאמר לאחר הפגישה: "הנחתי בפני גנץ את המתווה להקמת ממשלה שלא תסתפק בהחלפת נתניהו, אלא תחליף גם את המדיניות שלו. הכדור עכשיו במגרש של כחול לבן. אני רוצה לוודא שכאשר יהיה מהפך הוא יהיה מהפך של שינוי ותקוה, ולכן אסור לנו לאבד אף קול". 

עוד אמר יו"ר העבודה: "ב"כחול לבן" צריכים להחליט מי השותפים האמיתיים שלהם: העבודה גשר, להקמת ממשלה של שינוי ותקוה, או ממשלה עם שותפים מהימין המדיני והקפיטליסטי שאיתם תקום ממשלה של גזרות וסיפוח". פרץ הוסיף: "סוכם כי תתקיים בדיקה מקיפה יסודית ומהירה שתיבחן את כל האפשרויות כשהיעד הוא בניית גוש של 61 בלי ליברמן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן