המנגנון תמורת ההנהגה: זהו מתווה המיזוג בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי

על פי ההסכם שנרקם, הבית היהודי תשמור על הנהגת המפלגה, אולם האיחוד הלאומי ייבחרו את מנכ"ל המפלגה המאוחדת, וייקבע לוח זמנים לבחירות לראשות המפלגה - לאחר הבחירות לכנסת. חברי המרכז המאוחד יצביעו על כל המתווה בכינוס המרכז שנקבע ליום לפני הגשת הרשימות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/01/20 19:03 ח בטבת התשפ

המנגנון תמורת ההנהגה: זהו מתווה המיזוג בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי
הרב פרץ וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שלושה שבועות לאחר חתימת ההסכם בין עוצמה יהודית לבית היהודי, שהותיר את האיחוד הלאומי ובצלאל סמוטריץ' בחוץ, לחדשות כיפה נודע כי נרקם מתווה מיזוג בין האיחוד הלאומי לבית היהודי, כך שההנהגה תישאר בידי הרב רפי פרץ, אולם יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', יוכל למנות את מנכ"ל המפלגה ובכך לשלוט במנגנון כולו. על המתווה כולו יצביעו חברי המרכז המאוחד בכינוס מרכז הבית היהודי שנקבע ליום לפני הגשת הרשימות. 

סל הפיצויים שמציעה הבית היהודי לאיחוד הלאומי לא נגמר בזה, בצמרת המפלגה יאפשרו מיזוג מרכזים כבר לקראת הבחירות הקרובות, עם לוח זמנים ברור לפתיחת התפקדות חדשה ובחירות לראשות המפלגה. 
האפשרות של בחירות רביעיות כבר עומדת על הפרק, ומתווה האיחוד מאפשר לוח זמנים זריז, כך שיתקיימו בחירות לראשות המפלגה כבר בשלושת החודשים הקרובים. 

המתווה מאפשר לשני הצדדים לבוא על סיפוקם, בכך שהבית היהודי שומר על הנהגת המפלגה, ומנגד מתקיים שיתוף של הציבור כמו שסמוטריץ' רצה, למרות שאין כרגע בחירות מקדימות, והוא מקבל לידיו את כל המנגנון השומר והמפעיל את המפלגה המאוחדת. 

המפסיד העיקרי מהמתווה הנרקם הוא מנכ"ל מפלגת הבית היהודי הנוכחי, ניר אורבך, שבמידה והצדדים יסכימו, הוא ככל הנראה יסיים את תפקידו. לגבי ההסכם שנחתם עם עוצמה יהודית ישנם עוד חילוקי דעות האם להמשיך אותו או לפתוח אותו מחדש. 

המתווה הוצג לדמויות ציבוריות מרכזיות ובכירות בציבור הדתי-לאומי, המעורבות במגעי האיחוד, וזכה לברכתם.

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר: "איננו מכירים שום מתווה".

ממפלגת הבית היהודי לא נמסרה תגובה.