"החלטת כוכבי פוגעת בבנות ובחוסנו של צה"ל"

לאחר הדיווח על החלטת הרמטכ"ל לקדם שילוב טנקיסטיות בהגנה על הגובלות, פורום רבני המילואים תוקף. עוצמה יהודית: "החלטה הזויה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/01/20 11:54 ח בטבת התשפ

"החלטת כוכבי פוגעת בבנות ובחוסנו של צה"ל"
כוכבי. החלטתו עוררה זעם, צילום: דובר צה"ל

לאחר הדיווח מוקדם יותר כי הרמטכ"ל אביב כוכבי מבקש לקדם את שירות הנשים בשריון למשימות הגנה על הגבולות, מגיעות התגובות מהמערכת הפוליטית. עוצמה יהודית תקפה את החלטת כוכבי ואמרה "חבל שהרמטכ"ל נכנע ללחצי הארגונים הפמיניסטיים הקיצוניים ומקבל החלטה שמטרתה לרצות אותם בלבד, ושאינה נובעת משיקולי ביטחון ישראל."

"בשנים האחרונות הפך צה"ל לפיילוט של שילוב נשים בתפקידי לוחמה, שלא כמו בצבאות אחרים. במקום שמטרת צה"ל תהיה ניצחון, מטרתו הפכה להיות כלי שרת בידי ארגוני הנשים מהשמאל. אנו קוראים לשר הבטחון בנט להורות לרמטכ"ל לעצור את קידום התכנית ההזויה הזו." תקפו בעוצמה יהודית.

פורום רבני המילואים תקף גם הוא את ההחלטה ואמר "ארגוני שמאל קיצוני חוים במסגרת מלחמתם ביהדות גם לפורר את צה''ל ולהכניס נשים ליחידות קרביות ו'להרוויח' פעמיים. מלבד הפגיעה בבנות יש בכך פגיעה בחוסנו של צה"ל ובמימוש מטרתו לנצח במלחמה. ברור לנו כי מערכת הביטחון לא תיתן לכך יד."

יו"ר אירגון שוברות שוויון, נעמה זרביב הצטערה על ההחלטה גם היא ואמרה "כואב הלב לשמוע כי צעירות שמיטב שנותיהן עוד לפניהן ישלמו את המחיר בגופן. יש לעצור את הניסוי שצה"ל עורך בבנותינו כדי לרצות ארגונים פמיניסטיים, שאין בינם לבין בטחון המדינה דבר וחצי דבר. החלטתו של הרמטכל אינה אלא תבוסתנית"

מנגד, ח"כ איציק שמולי בירך על ההחלטה ואמר ״החלטת כוכבי להמשיך את המהלך לשילוב נשים בצה"ל ערכית, אמיצה ונכונה. אחרי שנפתחו בפניהן בצה״ל השמיים בקורס טיס, אין סיבה להותיר את מדפי הטנק סגורים. השילוב צריך להיקבע לפי הצורך המבצעי ובהתאם ליכולתן, ולא לפי מה שגורמים שמרניים מנסים להחליט עבורן. אני גאה בהחלטה כאזרח וכמחוקק ומצדיע לה כשריונר."