מפלגת נעם הודיעה: לא נתמודד בבחירות

המפלגה מבית ישיבת הר המור הודיעה במכתב לפעילים כי לא תתמודד: "אנו עומדים בפני מערכת בחירות נוספת, ללא שעומד בידינו הזמן הנדרש לבניין הכוח של המפלגה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/01/20 22:00 ה בטבת התשפ

מפלגת נעם הודיעה: לא נתמודד בבחירות
מפלגת נעם, צילום: מפלגת נעם

מפלגת 'נעם', מבית ישיבת הר המור, שהוקמה לקראת הבחירות הקודמות, חוללה הרבה רעש והסירה את מועמדותה ימים ספורים לפני הבחירות, הודיעה הערב (ה') כי לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23, שיתקיימו בעוד חודשיים.

במכתב של מייסד המפלגה, אבי מעוז, לפעילים, נאמר כי "הזמן הנדרש לבניין הכוח של המפלגה", לא קיים כרגע.

מעוז כתב כי "יצאנו לדרך. ידענו שדרך ארוכה עוד לפנינו והבטחנו לעצמנו ולכם, כי לא נשקוט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָך וִישׁוּעָתָך כְּלַפִּיד יִבְעָר (עפ"י ישעיהו ס''ב)
לצערנו, למרות רצוננו, לא הצלחנו להגיע לחיבורים ראויים לקראת הבחירות הקודמות, ועל אף מסירות הנפש והממון של אלפי הפעילים והתורמים, ולמרות החשיפה האדירה ומעגלי ההתעניינות הרחבים, ערב הבחירות האחרונות, לפי כל ההערכות שהיו בידינו, לא עמדנו במצב בו אנו עוברים את אחוז החסימה ולכן, כמה ימים לפני הבחירות, הודענו על פרישה מההתמודדות לכנסת".

על המערכת הנוכחית הסביר מעוז כי "הדרך הטבעית היא להתחיל מיד לאחר הבחירות בבניין הכוח של המפלגה, התפקדות, הקמת מוסדות, הקמת סניפים ויצירת מעגלי תמיכה שיבטיחו את הנוכחות של נעם בשדה הציבורי - פוליטי ויסללו את הדרך לכניסתה לכנסת בבחירות הבאות.
אך מחשבות לחוד ומציאות לחוד והנה אנו עומדים בפני מערכת בחירות נוספת, ללא שעומד בידינו הזמן הנדרש לבניין הכוח של המפלגה".

קמפיין מפלגת נעם

קמפיין מפלגת נעםצילום: מפלגת נעם

עוד כתב מעוז: "הימים הם ימים גורליים לעמנו. במהלך חצי השנה האחרונה נוכחנו לראות כי אף מפלגה איננה מתכוונת לטפל באופן סביר בבעיות יסוד אלו. נעם לקחה על עצמה משימה זו ומוכנה הייתה לשם כך לחיבורים פוליטיים, גם במערכת הבחירות הנוכחית. לצערנו, שיח הבחירות עד כה מעיד כי המפלגות השונות אינן ערות מספיק לסכנה הגדולה האורבת לפתחה של מדינתנו מצד "ממשלת העומק" בעלת התפיסה הפוסט מודרנית. 
בנוסף, ראש הממשלה, נתון למתקפה חסרת תקדים של זרועות ''ממשלת העומק'' ובחירות אלו עשויות להיות מכריעות באשר ליכולתו להתמודד מולם ולהשיב מלחמה שערה". 

לדבריו, בזמן כזה המפלגה החליטה לא להתמודד "כמצופה מאיתנו": "עם כל הדחף הפנימי לפעול למען עמנו ולהתמודד לכנסת הנוכחית "בכל מחיר", ביודענו את גודל השעה ולמרות הקושי העצום, הכרענו שלא להתמודד בבחירות הקרובות ולהיערך מייד, כראוי וכמצופה מאתנו, על מנת להביא את השינוי המיוחל כבר בבחירות הבאות". 

עם זאת, הוא כתב כי המפלגה תפתח במהלך של מפקד, לקראת הבחירות הבאות: "כאמור, מכיוון שאיננו רואים כל מפלגה ו/או תנועה פוליטית שמתכננת באופן רציני לטפל בסוגיות היסוד הללו, נפנה את כל כוחותינו ואת כל משאבינו לבניית התודעה הלאומית-יהודית ולבניית הכוח הציבורי על מנת להתמודד ולנצח, בבחירות הבאות, לכשתהיינה. 

"אנו נקיים בימים הקרובים כנס פעילים ראשון בו נפתח את מבצע ההתפקדות למפלגת נעם ונתחיל לבנות באופן יציב ויסודי את הבית הפוליטי לרבבות עמך בית ישראל הרוצים כל כך ללחום ולראות את השינוי המיוחל כבר בזמן הקרוב".