הממשלה אישרה את מינוי ליצמן לשר הבריאות

מי שכיהן בשנים האחרונות כסגן שר הבריאות במעמד שר, מונה רשמית לשר במשרה מלאה. נוכח כתבי האישום שהוגשו נגדו, על נתניהו להתפטר עד ליום רביעי מכל תפקידי השר בהם הוא מחזיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/19 12:06 א בטבת התשפ

הממשלה אישרה את מינוי ליצמן לשר הבריאות
יעקב ליצמן, צילום: פלאש 90

מעתה אמרו: שר הבריאות יעקב ליצמן. הממשלה אישרה הבוקר (א') בישיבתה השבועית, את מינויו של ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) לשר הבריאות. כזכור, ליצמן שימש עד היום כסגן שר הבריאות, כשנתניהו מכהן כשר, ובפועל ליצמן ניהל את המשרד והחזיק בסמכויות, לאחר הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה, הוא נאלץ להתפטר מכל תפקידי השרים בהם הוא מחזיק.

מלשכת ליצמן נמסר: "בשל ההתפתחות הפוליטית והמשפטית, מונה ח”כ יעקב ליצמן לשר הבריאות בפועל, במקום תפקיד ‘סגן שר במעמד שר’ - מינוי שהחזיק בו עד עתה. זאת לאחר שהוברר כי סמכויות ‘סגן שר-במעמד שר’ שהועברו לליצמן בשעתו, אינן תקפות במינוי שר מעליו שאינו ראש ממשלה".

בהודעה נאמר כי המינוי בהתאם לאישור מועצת גדולי התורה. כזכור, ליצמו כיהן בעבר כשר הבריאות, לאחר שעתירה שהגישה מפלגת יש עתיד לבג"צ התקבלה, וחייבה את הממשלה למנותו לשר. בעקבות עבודות רכבת ישראל בשבת, בשנת 2017, התפטר מן התפקיד כמחאה, ובהמשך, בעקבות תיקון חוק יסוד, חזר לכהן כסגן שר במעמד שר.

מארגון JCW, המלווה את הנפגעות של מלכה לייפר, נמסר בתגובה למינוי ליצמן לשר: "מינויו של יעקב ליצמן לשר הבריאות הוא סטירה בפני כל קורבנות ההתעללות המינית בילדים בישראל ובכלל. חובה לזכור כי המשטרה המליצה להעמיד את יעקב ליצמן לדין, בגין ניצול לכאורה של מעמדו ומרותו במשרד הבריאות, במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של פסיכיאטרים, על מנת למנוע את הסגרתה לאוסטרליה של עבריינית המין המסוכנת  מלכה לייפר שמבוקשת לדין על עשרות רבות של אישומים קשים. לדעתנו מקומו של ליצמן הוא על ספסל הנאשמים ובוודאי לא סביב שולחן הממשלה".