ניר ברקת: "אני יכול לנצח את גדעון סער"

ראש עיריית ירושלים לשעבר, התומך בנתניהו בפריימריז בליכוד, מצהיר כי יתמודד בעתיד על ראשות המפלגה, וממשיך לתקוף את גדעון סער: "לא עושים את מה שהוא עשה. זה נגד הד.נ.א. הליכודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/19 12:23 כה בכסלו התשפ

ניר ברקת: "אני יכול לנצח את גדעון סער"
ח"כ ניר ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ניר ברקת יתמודד לראשות הממשלה? ובכן, בוודאי שלא כרגע, אך ראש עיריית ירושלים לשעבר, שנבחר לכנסת מטעם הליכוד, וצפוי, על פי דיווחים שונים, לקבל תיק ממשלתי עוד בממשלת המעבר, לא מהסס להצהיר על כוונותיו. בראיון הבוקר (ב') ברדיו 103FM אמר סער כי "ביום שאחרי נתניהו, אני אתמודד. אני יודע לנצח את גדעון סער".

ברקת, התומך בראש הממשלה נתניהו בפריימריז בליכוד, שיתקיימו ביום חמישי הקרוב, אומר כי יש חשש ממזג האוויר הסוער, הצפוי ביום הפריימריז, אך מאמין כי בסוף זה לא ישנה: "הולך להיות מזג אוויר סוער בכל הארץ ונדרשת מוטיבציה. זה מבחן אישי לתומכי נתניהו. צריך שכל אחד יגיע לקלפי, אני מעריך שבסופו של דבר יהיה בסדר".

בשבועות האחרונים עלה לטונים גבוהים העימות בין ברקת לבין חברו לסיעה, גדעון סער, המתמודד מול נתניהו בפריימריז. סער האשים את ברקת כי הוא מזגזג בעמדותיו, והזכיר כי היה חבר במפלגת קדימה, ברקת לא נשאר חייב והאשים את סער ב"תקיעת סכין בגב הליכוד".

היום סער מנמיך את הלהבות, אבל לא מדי. בתשובה לשאלה האם שוחח עם סער מאז העלבונות שהחליפו בינים השיב: "לא. אני חושב שהוא טעה כשדרש לבצע פריימריז. במקום להשקיע את כל האנרגיה פנימה, היה נכון להשקיע את האנרגיה החוצה".

ח"כ גדעון סער

ח"כ גדעון סערצילום: פלאש 90. אהרון קרון

ביום שאחרי נתניהו הכל יפתח מחדש?

"בוודאי, יום אחרי נתניהו גם אני אתמודד. אני יודע לנצח את גדעון סער".זה לא נותן לו פור עליכם?
"אני חושב ההיפך, הדנ"א הליכודי הוא לתמוך במנהיג. למדתי את זה בצבא ובעסקים. בשעות קשות לא עושים את מה שעשה גדעון".

אבל אתם מפלגה דמוקרטית. יש לגיטימיות להתמודדות.

"יש לגיטימיות ועובדה שאף אחד לא עושה את זה. נכון להיום אני חושב שזו טעות לעשות את זה. אני חושב שהפריימריז ביום חמישי מיותרים. התוצאות ברורות, נתניהו ינצח, השאלה רק בכמה קולות".

מה זאת אומרת? לכמות המצביעים בעד סער יש משמעות ליום שאחרי?

"נכון וזו הסיבה שתומכי נתניהו צריכים להגיע במספרים גדולים לקלפי. אזכיר שפייגלין קיבל 23% בבחירות וזה בלי אלפית תמיכה ורוח גבית. אני חושב שזה לא יהיה קרוב ל-50-50".

אם יהיה 50-50 זו תהיה רעידת אדמה.

"זה לא יהיה. אני לא רוצה להיות נביא, אנחנו עובדים קשה להביא את תומכי נתניהו לקלפי".

בנימין נתניהו וניר ברקת

בנימין נתניהו וניר ברקתצילום: הדס פרוש/פלאש 90

מעניין שהאנרגיה בכנסים היא אחרת.

"האנרגיה כשראש הממשלה נמצא היא מדהימה. תענוג לראות איך אוהבים את נתניהו ומוקירים לו תודה".

קשה לך להיות בפוזיציה הזאת כי גם אתה מתמודד עתידי.

"בדיוק ההיפך. אני יודע מה היה כאן בעשור האחרון ולבי שלם. השכל שלי אומר שצריך לעשות את מה שטוב למדינת ישראל. אני מתסכל ימינה ושמאלה מחוץ לליכוד. אין מישהו שמתקרב ליכולות ולכישורים של נתניהו. לכן מה שטוב למדינת ישראל – שם תמצאי אותי".