הבלגן בשמאל נמשך: "סתיו שפיר מסרבת למו"מ"

בכירים במרצ טוענים כי יו"ר התנועה הירוקה, שהוצבה במקום השני ברשימה בבחירות האחרונות, מסרבת לקיים משא ומתן על חיבור, וכי בלתי אפשרי יהיה להגיע להסכם. שפיר בתגובה: "מדובר בשקר משונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/19 10:05 כה בכסלו התשפ

הבלגן בשמאל נמשך: "סתיו שפיר מסרבת למו"מ"
סתיו שפיר, צילום: פלאש 90

האם החיבור בשמאל בסכנה? על פי טענות בכירים במפלגת מרצ, שהובאו הבוקר ב'כאן 11', ח"כ סתיו שפיר, שהתמודדה בבחירות האחרונות במסגרת המחנה הדמוקרטי, ועומדת כיום בראש 'התנועה הירוקה', מסרבת להיכנס למשא ומתן על ריצה ברשימה משותפת לקראת הבחירות הקרובות.

על פי הטענות, המשך שיתוף הפעולה בין המפלגות יהיה בלתי אפשרי, אם סתיו שפיר תמשיך לסרב להיכנס למו"מ על הסכם חדש. עוד אמרו כי ההסכם בין מרצ לשפיר היה נכון רק לבחירות שעברו, אז רצו במשותף במסגרת 'המחנה הדמוקרטי', יחד עם חברי מפלגתו של אהוד ברק 'ישראל דמוקרטית', וכי יש להגיע להסכם חדש.

בתגובה לדברים נמסר מח"כ סתיו שפיר כי "מדובר בשקר משונה. שפיר והורוביץ נפגשו יחד עם מזכ"ל מרצ תומר רזניק ומנכלית המפלגה הירוקה יעל כהן פארן, ביום רביעי האחרון, ושוחחו על עתיד המחנה הדמוקרטי. שפיר גם הביעה רצון להגיע לוועידת מרצ אתמול".

זהבה גלאון

זהבה גלאוןצילום: פלאש 90/הדס פרטוש

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, קראה מוקדם יותר לחיבור בשמאל, ואמרה כי היא חוששת לעתיד מרצ. לדבריה, בראיון ל'כאן 11': "אני מאוד חוששת למה שיקרה למרצ. הבחירות האלה הן גורליות. כל הגורמים במחנה השמאל חייבים לעשות מהלך של איחוד. אני לא אוהבת את הפסילות האישיות במחנה, צריך לשים את התחושות האלה בצד".