נתניהו מבקש: לבטל את הפריימריז לרשימת הליכוד

ראש הממשלה הצטרף לבקשה לבטל את החלטת בית הדין של הליכוד לקיום פריימריז לרשימה, בנוסף לפריימריז לראשות התנועה, לאחר שהופעל עליו לחץ כבד מצד הח"כים, שנבחרו בפעם האחרונה, לפעול לביטול ההחלטה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 22/12/19 15:13 כד בכסלו התשפ

נתניהו מבקש: לבטל את הפריימריז לרשימת הליכוד
נתניהו וחברי הליכוד, צילום: שרון רביבו

הפריימריז לרשימת הליכוד יבוטלו? ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, הצטרף אחר הצהריים (א') לעתירה המבקשת לבטל את הפריימריז לרשימת הליכוד. בהודעת לשכת נתניהו נאמר: "כפי שסוכם מראש וכפי שהחליט מרכז הליכוד, ראש הממשלה נתניהו הצטרף לעתירה לביטול הפריימריז לרשימת הליכוד".

כזכור, בשבוע שעבר הכריע בית הדין של הליכוד, בעקבות עתירות שהוגשו אליו, כי יתקיימו בחירות מקדימות גם לרשימת המפלגה לכנסת. ההחלטה התקבלה לאחר שמרכז הליכוד החליט לבטל את הפריימריז לרשימה, כפי שקרה ערב הבחירות בחודש ספטמבר, כדי שלא להכביד על חברי הרשימה, שנבחרו בפריימריז רק בחורף האחרון, אך הוגשו עתירות כדי להביא לקיומן של פריימריז.

ההחלטה אמנם התקבלה בבית הדין, אך מחר צפוי להתקיים דיון נוסף בנושא, בהרכב מורחב של חמישה שופטים. כאמור, ראש הממשלה הצטרף, לאחר שסיכם על כך יו"ר המרכז ח"כ חיים כץ, לעתירה לביטול הפריימריז. על נתניהו הופעל לחץ כבד של תומכיו מקרב הח"כים לפעול לביטול הפריימריז, כדי שלא ייאלצו לעמוד בפעם השנייה בתוך שנה בקמפיין קשה ומורכב בקרב מתפקדי הליכוד.

ח"כ כץ עצמו אמר לאחר קבלת ההחלטה על פריימריז לרשימה, בשבוע שעבר, כי יש לאפשר לח"כים לממש את שליחותם: "חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה".