פעילים בבית יהודי לרב פרץ: יש לך 48 שעות להענות לתנאים שלנו

סגני הערים ויו"ר סניפי הבית היהודי גיבשו הסכם הכולל את התנאים שלהם ולוחות זמנים להחלטות המפלגה לקראת הבחירות. הפעילים מאיימים כי במידה וצמרת ההנהגה לא תענה לדרישותיהם הם יכריזו על תמיכה בימין החדש

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 22/12/19 12:40 כד בכסלו התשפ

פעילים בבית יהודי לרב פרץ: יש לך 48 שעות להענות לתנאים שלנו
מרכז הבית היהודי. ארכיון, צילום: פלאש 90, יהודה חיים

אמש (שבת) התכנסו סגני ראשי הערים ויושבי ראשי הסניפים בבית היהודי למפגש טעון במהלכו הם גיבשו את החלטתם לגבי מהלך האיחוד בין הבית היהודי לעוצמה יהודית ללא ידיעתם והעבירו אותו ללשכתו של יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ. 

הסגנים ביקשו מלשכת היו"ר לקבל תגובה לתנאים שלהם ב-48 השעות הקרובות. בדרישות הסגנים ישם שלוש דרישות מרכזיות הראשונה היא להתאחד עם האיחוד הלאומי, השנייה היא בחירות מקדימות בתוך המפלגה, והדרישה השלישית היא להביא את הסכם האיחוד עם עוצמה להצבעה במרכז המפלגה. 

לאחר שלשכתו של הרב רפי יחזירו את תשובתם, הסגנים יפגשו בשנית ביום שלישי או רביעי השבוע להמשך בחינת המהלכים שלהם במפלגה. הסגנים יידרשו לכנס מרכז כבר בשבוע שאחרי חנוכה, ובמידה ואין כינוס מרכז חלקם יצאו במסיבת עיתונאים ויודיעו על תמיכה בימין החדש. 

נזכיר כי ביום שישי חתם הרב רפי הסכם ריצה משותפת עם עו"ד איתמר בן גביר במסגרתו הבית היהודי יקבל את המקום הראשון, הרביעי והשביעי. עוצמה יהודית תקבל את המקום השלישי, השישי ותשיעי. בהסכם השאירו השניים את המקומות השני, החמישי ושמיני לאיחוד הלאומי, במידה ויצטרפו למיזוג. 

היום (א') דווח בגל"צ כי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' העביר פניות ליו"ר הימין החדש איילת שקד לחבור עם האיחוד הלאומי למפלגתה, אולם בסביבת השר מכחישים. ח"כ מתן כהנא (הימין החדש) אף הסביר כי בכדי למקסם את המנדטים למחנה הימין יש לרוץ בשתי מפלגות והפציר בשלוש המפלגות להתאחד. כהנא הסביר כי הוא לא רואה תרחיש בו סמוטריץ' חובר אליהם: "צריך שיהיו שתי מפלגות האחת יותר חרד"לית והשנייה ליברלית".