לפיד: "הבית היהודי איבדה את הזכות לדבר על ערכים יהודיים"

במערכת הפוליטית מגיבים להסכם האיחוד בין הבית היהודי ועוצמה יהודית, ובשמאל מגנים: "חרפה על ראש הציונות הדתית". כחול לבן: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/19 11:45 כב בכסלו התשפ

לפיד: "הבית היהודי איבדה את הזכות לדבר על ערכים יהודיים"
יאיר לפיד, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ההודעה על הסכם הריצה המשותפת של הבית היהודי עם עוצמה יהודית מעורר הדים במערכת הפוליטית. בכחול לבן תוקפים את ההסכם.

ח"כ יאיר לפיד על הריצה המשותפת של הבית היהודי עם עוצמה יהודית: הריצה של הבית היהודי עם החבורה הגזענית והאנטי-יהודית של ״עוצמה יהודית״ היא חרפה על ראש הציונות הדתית. הם איבדו היום את הזכות לדבר על ערכים יהודיים.

מכחול לבן נמסר בתגובה לחיבור בין הבית היהודי לעוצמה יהודית: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה- ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ: "לאחר שנתניהו בעצמו הכשיר את השותפות עם הכהניסטים בסיבוב הקודם, ויתרו הפעם מנהיגי הציונות הדתית על הבושה מוקדם מהצפוי, וחברו לימין הקיצוני מהסוג הגרוע ביותר. מדובר בברית של גזענות, שותפות על בסיס שנאה. אנשי עצמה יהודית מפיצים תורת גזע יהודית מסוכנת ואלימה. אין להם מקום בציבוריות הישראלית.
מול הגזענות יש רק תשובה אחת - שמאל. שמאל שמוביל שוויון בין בני האדם. שמאל שבונה שותפות יהודית-ערבית".

יו"ר הסיעה ח״כ תמר זנדברג: ״פעמיים הצלחנו לעצור אותם, ועכשיו בחסות הציונות הדתית - הכהניזם בדרך לכנסת. התשובה לגזענות ולאלימות היא שינוי כיוון מוחלט - גוש 61 מרכז-שמאל-יהודי-ערבי שיעצור את הכהניזם״.

ח"כ סתיו שפיר: "שר החינוך של ילדי ישראל לוחץ ידיים היום עם המעריץ מס׳1 של הרוצח ברוך גולדשטיין. מעורר קבס. אך חשוב מזה, חייב לעורר אותנו. בזמן שהימין מאחד כוחות להקמת ממשלה כהניסטית מטורללת על ברכי תורת המלך, אצלנו בועטים זה בזה. יש לנו חזון. דרך. הרגע להילחם עליה מעולם לא היה ברור כמו בתקופה זו".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) כתב: "בין ימין ושמאל יכול להתקיים ויכוח. עם אלו הדוגלים בטוהר הגזע ופועלים למענו, אין כלל מקום לשיג ולשיח. בשעה זו אני קורא גם ליריביי הפוליטיים בציונות הדתית: אל תתנו יד לשונאי האדם הללו."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן