גדעון סער: "אני אסיים את הקפאת הבנייה בירושלים"

במהלך סיור בגבעת המטוס, יוצא ח"כ סער כנגד ההקפאה במקום ומבטיח שהוא יעצור אותה. סער ציין החשיבות בבניה באזור: "בנייה כאן תפגע ברציפות הטריטוריאלית אליה חותרים הפלסטינים" וגם בפנייה לצעירים שהבנייה תיצור עוד מקום דיור זולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/19 17:42 כא בכסלו התשפ

גדעון סער: "אני אסיים את הקפאת הבנייה בירושלים"
צילום: ללא קרדיט

ח"כ גדעון סער קיים היום (ה') סיורבגבעת המטוס ובו התייחס להקפאת תוכנית הבניה במקום, "למיקום הזה יש משמעות אסטרטגית. בנייה כאן תפגע ברציפות הטריטוריאלית אליה חותרים הפלסטינים ותהווה חסם להקמת מדינה פלסטינית" אמר במהלך הסיור. 

סער ציין שיש לחצים מדיניים, אירופאים בעיקרם, למנוע את הבניה, ושהגיע הזמן שלאחר חמש תיעצר ההקפאה ותחל בנייה יהודית במקום. גבעת המטוס היא חלק ממכלול גדול יותר של הקפאת בנייה בירושלים וסביבתה, לצד E1 ועטרות. ביחד - למעלה מ17,000 יחידות דיור מוקפאות.

בנוסף לעניין המדיני, העדר בניה ליהודים בהיקף מספיק גורם לשינוי מתמיד של המאזן הדמוגרפי בירושלים לרעת היהודים. סער  קרא: "העתיד של ירושלים ייקבע במעשים, לא במילים. יש לסיים את הקפאת הבנייה בעיר, אם לא נבנה, לא נוכל להבטיח את עתידה של העיר ואת הרוב היהודי בה לדורי דורות.".

סער מוסיף: "יש משמעות נוספת לבנייה כאן. הרבה מאוד תושבי ירושלים יהודים, בדגש על צעירים עוזבים את העיר בהעדר היצע מספיק של דיור המשפיע גם על עלית מחירי הדיור בירושלים. וזה פוגע במאזן הדמוגרפי בעיר. המאזן הדמוגרפי בירושלים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי בעשור האחרון השתנה לרעה".

ח"כ סער גם בירך היום על החלטת בין הדין של הליכוד לקיים פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת הבאה, וטען כי אין לו בעיה עם החלטת בית הדין.  ח"כ שרן השכל הביעה תמיכה בסער: "אם מישהו חושב שגדעון מחליש אותנו הוא טועה טעות חמורה. גדעון רק מחזק אותנו. אנחנו מוכנים".