הרב פרץ נגד שקד: "אם אני הייתי מביא שבעה מנדטים - היו בועטים בי"

יו"ר הבית היהודי זועם על הניסיון של איילת שקד, לכאורה, להדיחו מראשות המפלגה: "היא וסמוטריץ' עשו יד אחת כדי לפגוע בי". בסביבת שקד לא נשארו חייבים: "הוא מביא כרגע אחוז בסקרים, שלא ידבר על שבעה מנדטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/19 09:13 כ בכסלו התשפ

הרב פרץ נגד שקד: "אם אני הייתי מביא שבעה מנדטים - היו בועטים בי"
הרב רפי פרץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

כבכל מערכת בחירות, קרבות הבוץ בציונות הדתית רק החלו. אחרי הדיווחים על ניסיונותיהם של איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' ליצור פריימריז בציונות הדתית, במה שנתפס כניסיון להדיח את יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ואחרי הדיווח בחדשות כיפה על ניסיונותיה של שקד להתמודד על ראשות הבית היהודי במרכז המפלגה, נראה כי הטונים בסביבתו של יו"ר הבית היהודי עולים.

הרב פרץ צוטט הבוקר (ד') ב'ישראל היום' במתקפה על מי שעמדה בראש רשימתו בבחירות האחרונות, כשהוא תוהה איך בכלל יכולה איילת שקד לחשוב על לתפוס שוב את המקום הראשון, בעקבות הכישלון, לדבריו, בבחירות האחרונות. 

"איך יש בכלל מחשבה להחזיר את איילת?!" צוטט הרב פרץ משיחה סגורה. "אם אני הייתי מביא שבעה מנדטים בראש רשימה של הציונות הדתית - היו בועטים בי, מבקרים אותי. היא מתנהגת כאילו שום דבר לא קרה". לדבריו, "איך יכול להיות שלפני שנה בסך הכל הם (בנט ושקד) כמעט ריסקו את הציונות הדתית, למרות זאת היא קיבלה פרס - את המקום הראשון ברשימה ונכשלה, ועכשיו שוב רוצה את המקום הראשון?!" 

הצהרת נאמנות | שקד וסמוטריץ

מתקפה חריפה | שקד וסמוטריץצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב פרץ אמר כי הוא דווקא הביא תוצאה מכובדת: "חייתי לי במקום שקט ורגוע, הביאו אותי כדי להציל את העסק, עשינו עבודה טובה בפעם הראשונה, הבאנו חמישה מנדטים, שישה עם הרב אלי בן דהן, ועכשיו היא מתחילה הכל מההתחלה?! אין לה כבוד עצמי?!"

בהמשך תהה שר החינוך: "רוצה לחזור לבית היהודי? בשמחה. תיכנסי לרשימה ותתמודדי בבוא הזמן. מה פתאום שוב לעמוד בראש?!" לדבריו, שקד יחד עם יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' פועלים כדי להדיח אותו: "חבל שהיא וסמוטריץ' עשו יד אחת כדי לפגוע בי. בסוף זה פוגע בציונות הדתית ובמחנה הלאומי כולו".

בתגובה לדברים אמרו בסביבתה של שקד כי "הרב רפי, שכרגע מביא אחוז בסקרים - שלא ידבר על שבעה מנדטים. כמו כן, מנהיג פוליטי לא צריך לחשוש מפריימריז. הליך דמוקרטי הוא לא הדחה. מרכז המפלגה שלו דורש פריימריז. להם הוא צריך לתת תשובות מדוע הוא מסרב".